:: Afstelling ivm simonini koppeling
-
Ik heb een kameraad die een Simonini koppeling wilt kopen, maar moet hij nu nog het een en ander af gaan stellen (zoals sproeier ofzo) ?
Ik weet het zelf namelijk ook niet en sinds hij zijn cilinders met regelmaat vastrijd ivm afstelling, ben ik wel benieuwd.
Hij rijd met 80cc polini, speedengine en de hele brut.
MikeBijdrager
is niet nodig ofzo
en je cilinder steeds vastrijden.. das wel kut.. heb ie geen gedult om goeie kleur te krijgen of in te rijden ofzo?:o
koppeling staat los van ej afstelling.. het gene dat invloed heb op je verbranding en toeren zoals uitlaat cilinder.. carburateur en vario rollen.. dat heb te maken met toeren en evrbranding.. daarmee moet je wel je sproeier steeds kontroleren;)
Waar gaat hij het op testen dan ciao of citta ?
barryDonateur
80cc polini loopt snel warm ja.Dat heb ik al 2X gemerkt,maar nooit schade gehad.Bij mij was de afstelling prima.
@ Hansieb
Hij zet het op een citta.
Ik ben wel benieuwd hoe het zal rijden. Ik heb er verder geen ervaring mee. Is het de moeite waard voor mij om het eens te testen, of is dat zinloos?
Met een dik blok gegarandeert succes op citta 🙂 je gaat er echt een heeeel stuk sneller mee.
eddiBijdrager
ik denk dat ie daar wel op vooruit gaat, en met ’t vele vermogen dat ie nodig zou hebben valt dat ook wel mee vanwege de kleine wieltjes, daarom heeft zo’n koppeling een groter voordeel op een citta en ’t bespaart een zwaardere klok in ’t achterwiel

.-{2F4OV}-.
Net is boet van t forum bij mij langs geweest. Hij had owk n citta. Met 80 athena, speedengine en ninja. 80mm poelie. Dat ding liep best lekker. Jammer dat de sproeiermaat nog niet klopte. Maar daarvoor was ie natuurlijk bij mij
80mm poulie :O
die kerel is gek!
hoogstens een 70 anders heb je overtoeren als de malle
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.