Vespa-Ciao.NL
:: afstellen op laag/middentoeren

Home Forums Techniek Vario afstellen op laag/middentoeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

iv_voo
    Topic starter

hi!
      ik heb de setup zoals hiernaast, alleen nu een citypower erop ipv de too bad (teveel herrie) en eigenlijk komt me dat wel goed uit, want de cityploffer heeft iets meer onderin. ik zou graag de vario zo afstellen dattie op n lager toerental blijft hangen, want mn athena is ook niet echt een toerenvreter…
      er zit op t moment 8gram rollen in (de meegeleverde 4.7 kregen de std drukveer niet in beweging) die std drukveer zit er nog in trouwens.
      hoe krijg ik dit t best voor elkaar?
      alvast bedankt

mvg,
      Ivo

.-{2F4OV}-.

Ik heb 4,9 erin zitten en die krijge de gele in beweging;)

De std moete ze wel in beweging krijge… cker met zo’n cilinder;)

Als je 8 grams rolle gaat gebruike moet er cker een gele drukveer in…

Koppeling eraf halen en moer losdraaie en de veer verwisselen:thumb

Tonni
        Moderator

Je bent met de 4.9 rollen meer uitzondering als regel hoor. Ik krijg de schijven met de bijgeleverde rollen ook wel uit elkaar, maar wel op te hoge toerentallen pas. De meesten komen met de gele drukveer uit ergens tussen de 5.5 en de 8 gram, afhankelijk van hoe sterk je blok is en hoeveel toeren je prettig vind..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ciao-stylo
          Bijdrager

ik heb er 4 gram rolletjes in zitten maar hoe zat t nou met die rollen,
            hoe zwaarder hoe sneller of hoe zwaarder hoe sneller hij optrekt?
            heb geen ervaring met vario’s heb er pas 1 op gezet. iemand die dit mij kan vertelle graag, ciao 😉

erwinko
            Bijdrager

ik rijd nu met de std rollen bij de malossi voorvario icm met race achterkoppeling
              rijd bijna perfect

Edjuh
              Bijdrager

Hoe rijdt hij nu dan? Hij zou laagtoerig moeten rijden lijkt me, omdat je setup niet zo sterk is.

Gele drukveer vind ik tot nu toe bagger, ori rijdt veel relaxter. Met 50cc moet je die zeker niet nemen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.