- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 3 maanden geleden door Johanzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 december 2010 om 19:16 #199221
Ik heb zelf malossi vertanding geprobeer op me evo met deze setup. Ging eerder iets zachter zoals martino zegt hij trok hem er niet door heen. Ga zelf ook nog 90mm schijven proberen, misschien dat hij dan 90 gaat en nog mooi trekt.
14 december 2010 om 08:18 #199223
Daffy#46Daffy#46 :
Jongens,Ik heb een probleempje met m’n evo engine.
Hij trekt echt als een beest, echt om bang van te worden. Als ik bijna volle gas rijd, en draai dan nog is de gaskraan open, dan zet ik hem nog op het achterwiel. Maar hij loopt maar goed 72 a 73 km/u :S.Ik heb zelf de spoelers in de cilinder aangepast, en op het carter zoals beschreven staat in het tuning’s deel van de evo engine, dus hoe Arvid enzo het gedaan hebben, ik heb mijn boosterpoorten niet aangepast. Alleen heb ik mijn uitlaat poort niet echt extreem bewerkt, in mijn ninja usine zit een klein deukje, en is het stuk dat aan de cilinder komt een stukje naar beneden gebogen ( Hij is er ooit onderuit geklapt :con ).
Ik zelf denk dat mijn uitlaat poort te klein is voor de uitlaat gassen ( omdat ik die spoel poorten aangepast heb ), in combinatie met de deuk in de uitlaat, waardoor hij de gassen niet lekker kwijt kan? Zou dit kunnen? of denken jullie iets anders?
Ik hoor het wel 🙂
Groetjes Daffy!
Iemand met de oplossing? :con
14 december 2010 om 08:36 #199224Polini 46 is een koppel cilinder en geen snelheid cilinder.
Dat dacht ik ook totdat vespaAvanti er bij de holwerd toer 91,4km(gps)mee heeft gehaald
Het is dus een nette snelheid die je daar haalt i.c.m. je vario.
Wil je meer top kan je idd. overwegen om je uitlaat poort ‘nog’ groter en hoger te maken.
Alleen vraag mij niet om advies want ik heb hier weinig kaas van gegeten. 😛Edit: Met welke vario vertanding rij je?
14 december 2010 om 08:52 #199225
Daffy#46Mijn Vertanding is: 1;10,5. Tenminste dit vertelde de verkoper me.
Dus ik zou 90mm schijven moeten nemen wil ik iets meer top halen? En gaat dat veel ten kosten van mijn Trekkracht?14 december 2010 om 09:23 #199227Ik zal je vertanding maar eens natellen. 😛
Ik heb geen idee of 90mm schijven veel schelen, heb er zelf geen ervaring mee.
Je zal alicht wat trekkracht inleveren maar of dit veel is durf ik je dus niet te zeggen.14 december 2010 om 10:02 #199228In mijn ogen gaat het veranderen van 100mm schijven naar 90mm schijven niet erg ten kosten van je trekkracht. Maar goed dit is natuurlijk relatief te noemen. Je merkt echt alleen iets in de eerste meters vanuit stilstand met de 90mm schijven dat je wat minder optrekt.
Dus zoals ik al eerder schreef, ga voor een setje 90mm schijven. En tel voor de zekerheid je vertanding even na om zeker te zijn dat je met de goede rijdt.
18 december 2010 om 15:00 #195409Ik ben nu bezig met het afstellen van me evo blok maar het wil niet lukken..
Gegevens:
Cilinder: DR evo
Carb: 17.5 dellorto
Ontsteking: Berinni
Uitlaat: Leovince SP
Bougie NGK 8
Sproeier 78
Stationair helemaal uit
Luchtschroef 2 slagen
gasnaald 2e van bovenHij wil helemaal niet starten terwijl hij wel een mooie vonk krijgt en de bougie ook nat wordt.
Iemand tips? grotere/kleinere sproeier? gasnaald? luchtschroef?18 december 2010 om 15:04 #195152stattionair schroef indraaien?
18 december 2010 om 15:15 #188386goedguus, misschien is je sproeier te groot? ik rij met mij setup met sproeier 70. gasnaald helemaal onderaan ( dus clipje in de bovenste stand, en de luchtschroef 2 slagen open.
hier een Engelstalige uitleg over phbg carb’s en de werking van de gasnaald . Misschien kan je daar wat mee.
http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tune_PHBG_Carburetorssucces
18 december 2010 om 15:28 #188346Thanks steven 😉
18 december 2010 om 17:18 #199233we hebben ook een HowTo PHBG afstellen trouwens 😉
18 december 2010 om 17:31 #199234Beste pepko, dat weten we. Bekijk de how-to en die link van mij, en vergelijk de tekstuele inhoud. Je zal zien dat die elkaar goed aanvullen, en dat de Engelstalige beschrijving goede basiskennis geeft voor de zeer bruikbare how-to.
Je posts voegen niet altijd iets nuttigs toe, denk je van wel ? 😐
Verder ontopic:
Ik heb goede resultaten met mijn setup en de volgende afstelling:
malossi e12 filter i.p.v die van polini
Hoofdsproeier 70
Gasnaald op de onderste stand. ( clipje dus in de bovenste stand)
Lucht schroef 2 1/4 slag open
Stationair schroef verder naar wens ingesteld.Ik rij met de cp’s op .50, omdat ik .45 niet heb op mijn voeler maat.
Het vliegwiel is een originele, niet afgedraaide. Zelfs daarmee is de gas reactie erg goed, ieder mm gas verneem je.Bougie was mooi lichtbruin.
@ goedguus laat even weten of je met sproeier 70 meer succes hebt, ben erg benieuwd. Rij je niet met de 19mm carb, maar met die 17,5 mm?
groeten
18 december 2010 om 17:38 #199235Ja 70 was niet goed
nu 74 erin en dat was beter.. alleen zag ik de vonken tussen de kop en de cilinder wegkomen! :boos
Toen pakking ertussen gedaan en klonk het al beter maar me spietje is geknapt dus nu kan het blok er weer onder vandaan 🙁Hier foto van spruitstuk voor me 17.5 PHBG. Je ziet de beschadeging aan het carter op de foto ook dat is de reden dat ik een spruitstuk wou maken..
Oja en een carb kost nu 65/80 euro in plaats van 125
18 december 2010 om 17:46 #199236oke balen ja, misschien overbodig om te vragen, maar draai je de koppeling er wel direct op nadat je het vliegwiel hebt gemonteerd?
ik heb wel gehad dat ik de koppeling pas monteerde toen het blok eronder zat, en daardoor het vliegwiel niet lekker op zijn plaats zat. gevolg was dan direct een kapotte spie.hopelijk lukt het binnenkort om alles goed aan de loop te krijgen
18 december 2010 om 17:55 #199238Ja dat heb ik idd gedaan.. maar hoop niet dat me berini vliegwiel nu kapot is! dat zou echt kut zijn! Mja maandag weer een kans. Morgen geen tijd! Ajax – Feyenoord 😀 Hoop dat we niet teveel op de kloten krijgen 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.