Vespa-Ciao.NL
:: Afstellen evo blokje.

Home Forums Techniek Opvoeren Afstellen evo blokje.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 78)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Kan allebij, maar 98 zou beter zijn.
      Ik rijdt over het algemeen gewoon 95;)

Zeebodem.
      Bijdrager

mijn evo drinkt graag shell v power gemixt met castrol TTS.
        en dan de 1:45 verhouding.

Daffy#46

1:45? :O

Ik smeer 1:30, zal ma is gouw 1;45 gaan smeren dan want ik smeer met Castrol A747 Racing.
          da zal ook een hoop schelen in prestaties?

Zeebodem.
          Bijdrager

1:30 is wel erg aan de rijke kant hoor,zal een beste rookpluim veroorzaken…of niet :D?
            slaat je bougie niet vet dan?
            ik weet niet of je het aan je prestaties zult merken…misschien wel.

VespaAvanti
            Donateur

Ik smeer 1 op 40 met Castrol Power RS

speedbuxy
              Bijdrager

Mijnes drinkt alles van v power tot 95 op een smering van 30ml per liter.

Daffy#46

Jongens,

Ik heb een probleempje met m’n evo engine.
                  Hij trekt echt als een beest, echt om bang van te worden. Als ik bijna volle gas rijd, en draai dan nog is de gaskraan open, dan zet ik hem nog op het achterwiel. Maar hij loopt maar goed 72 a 73 km/u :S.

Ik heb zelf de spoelers in de cilinder aangepast, en op het carter zoals beschreven staat in het tuning’s deel van de evo engine, dus hoe Arvid enzo het gedaan hebben. Alleen heb ik mijn uitlaat poort niet echt extreem bewerkt, in mijn ninja usine zit een klein deukje, en is het stuk dat aan de cilinder komt een stukje naar beneden gebogen ( Hij is er ooit onderuit geklapt :con ).

Ik zelf denk dat mijn uitlaat poort te klein is voor de uitlaat gassen ( omdat ik die spoel poorten aangepast heb ), in combinatie met de deuk in de uitlaat, waardoor hij de gassen niet lekker kwijt kan? Zou dit kunnen? of denken jullie iets anders?

Ik hoor het wel 🙂

Groetjes Daffy!

Martino
                  Moderator

Los van de bewerkingen die je hebt gedaan en voor mij nog niet helemaal duidelijk zijn wat je bedoelt met de spoelers. Heb je de spoelers in de cilinder en carter bewerkt en ook je boosterpoorten?

Belangrijker is de overbrenging die je rijd? De 100mm schijven misschien vervangen door 90mm en misschien iets zwaarder vertand gaan rijden. Elk Evo blokje zal toch al snel een goede 80 km/h moeten rijden.

Daffy#46

De booster poorten heb ik niet aangepast, ik kon der niet goed bijkomen met de dremel, dus heb die maar achterwegen gelaten.

Frank80cc
                      Donateur

Probleem is als je cif vertanding erin zet, dan gaat te veel ten kosten van je trekkracht vond ik dan.

mikerosauer
                        Bijdrager

en de malossi vertanding ? verlies ik daar ook veel trek kracht mee ?

Martino
                          Moderator

Malossi is zwaarder dan de CIF. Ik zal in alle gevallen proberen een 1:10,5 te gaan rijden met een ciao. Heb je een een citta dan kan je iets zwaarder gaan met je evo blok.

mikerosauer
                            Bijdrager

Martino :
                              Malossi is zwaarder dan de CIF. Ik zal in alle gevallen proberen een 1:10,5 te gaan rijden met een ciao. Heb je een een citta dan kan je iets zwaarder gaan met je evo blok.

en welke van de 2 is dan beter ?

Martino
                              Moderator

Beter qua kwaliteit, geen idee. Beter voor je prestaties zal ik voor een CIF gaan. Is ook een stuk goedkoper dan de Malossi.
                                Iedereen denkt altijd dat je met een zwaardere vertanding altijd harder op top zult gaan, maar vaak is dit ook juist andersom omdat je setup de te zware vertanding gewoon niet goed trekt.

Ik kon met een SE en 43mm Polini op 1:12,5 vert. aardig bij blijven op top met de EVO blokjes van Zeebodem en Frank65cc tijdens de tour D’olle grieze. Maar ook Het Simo blokje van Andree ging niet veel sneller. Op pure trekkracht en power verlies je het wel, maar om gewoon veel harder te gaan vanaf een 80km/h is gewoon lastig op een vespa of citta.

mikerosauer
                                Bijdrager

voor mij is de top ook niet belangrijk 🙂 ik trek liever goed op.. alleen is mij gezegt dat het rijden met orginele vertanding met een citta onrustig(lees constand whilie’s) rijden is .

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.