Vespa-Ciao.NL
:: Afstellen evo blokje.

Home Forums Techniek Opvoeren Afstellen evo blokje.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

shoarmadude
    Bijdrager

Ik zit nu met hetzelfde probleem volgens mij.
      Wat houd dat 4 takten precies in, is dat wanneer je het gas open draaid dat die gaat stotteren…?
      Ik heb mij een beetje aan de afstelling van Avanti gehouden, maar ik rijd met een 43mm W-poort.
      Ga zo nog ff verder klooien, komt trouwens wel een herrie van dat Malossi filter… 😐

VespaAvanti
      Donateur

als hij stottert moet je sproeier kleiner shoarma.
        als het bwhoop is moet hij groter.
        Dat is geen herrie, dat is het geluid van PURE POWER!:P

tnerual
        Bijdrager

Waarom? :
          Ik rijd nu met sproeier 78.Groter = 4takten, kleiner = bwoaaap. Mijn bougie is iets te donker, maar zodra je een maatje kleiner pakt gaat ie weer meer 4takten.
          Ik hoop idd ook op ontstekings probleem,ga vanavond m;n nieuwe berini set ophalen:)

gasnaaldstand eentje lager?

shoarmadude
          Bijdrager

Me blok is lek… Neej niet bij het membraan, maar tussen de carters onder het membraan.
            Daarom valt die dus ook niet af te stellen…
            Haal morgen het carter weer los heb nu alleen ff kijken alsk bij de bromboer hier evo engine pakkingen kan krijgen.
            Lijkt me toch niet verstandig om deze pakking weer te herbruiken?

Tonni
            Moderator

Bekend verhaal, daar heb ik ook al eens een lekkage gehad bij mijn evo. Ik heb er nu een beetje vloeibare pakking bij gedaan.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

shoarmadude
              Bijdrager

Ja normaal doe ik dat niet tussen de carters, maar aangezien ik waarschijnlijk geen andere opties heb…
                De bromboer hier is nogal beperkt kwa vespa spul, dus ben bang dat die geen pakking heeft liggen.
                Knal er wel vloeibaar tussen, daarna weer opnieuw beginnen met afstellen.

SpeedDemon
                Bijdrager

Je zou de (nieuwe) pakking met een heel klein beetje vloeibarepakking (Wurth Dichtmasse bijv.) in kunnen smeren. Zou hou je wel die 0,1/0,2mm afstand tussen je carters en zal hij niet meer lekken… waarschijnlijk…

Ik plak al jaren mijn blokjes aan elkaar met VP en ik heb nog nooit (ik herhaal “nog”) lekken gehad. Voor die periode hing er overal wel een druppeltje olie aan.

Als je die van Wurth pakt krijg je je carters ook weer van elkaar BTW.

shoarmadude
                  Bijdrager

Tja vloeibaar, dat gebruik ik normaal niet voor carters.
                    Maar omdat ik aardig pissed begon te worden, heb ik er maar een klodder op gesmeerd.
                    De papieren pakking was helaas niet al te best meer, dus uit nood maar met vloeibaar verstevigd.
                    Hij lekt nu niet meer, dus dat is een plus.

Nu alleen nog het afstellen, ik heb er nu een sproeier 75 in (wat is best klein vind) met de gasnaald op de bovenste inkeping.
                    Hij reageert nu wel wat langzamer op het gas maar rijd iets beter, maar wil nog steeds wegzakken…
                    Wanneer ik het gas open trek, heeft die onderin een dip + stottert (tot 30 km/h) en daarna blaast die aan 1 stuk door.
                    Bougie is nog net niet bruin, hij is nu wel droog, maar een beetje zuid afrikaans bruin… :lol
                    Denk toch dat het dan een sproeier 72 word.
                    Welke hittegraad bougie?

@Avanti, het kan ook aan die E12 filter liggen… Maar kwa geluid ga ik voor de Top One… 😉

Waarom?

Vandaag eindelijk m’n berini vliegwiel afgedraait naar (600g) en hiermee gereden.Is idd een stuk beter dan met cp:), hij stottert bijna niet meer en klimt lekker door in toeren. Nu hield ie nog iets in, maar op een andere manier dan dat hij dit eerder deed. Ook m’n bougie is nu wat grijs terwijl ie hiervoor met cp juist aan de donkere kant was? Kan dit eigenlijk wel?

Martino
                      Moderator

Heb je toevallig een foto van je afgedraaide Berini vliegwiel? 600 gram is knap gedaan. Ik kreeg mijn vliegwieltje terug met 740 gram. Er was veel vanaf, maar het verschil met orgineel was niet erg veel helaas.

Waarom?

Omdat er geregeld vragen komen over de afstelling van het evo blok lijkt het me handig dit hier te doen. Omdat dit topic niet echt meer op de voorgrond stond heb ik het even een schop gegeven.

Daffy#46

ik las in het Topic dat voor meningen en ervaringen met de Polini evo gaat, dat er standaard in een 19mm phgb een W7 naald zit, maar hier lees ik dat het W12 is.

Wat moet ik nou aanhouden? Ook stond er dat hij met een W7 naald veel beter gaat lopen, is dat zo?

Groetjes.

mikerosauer
                            Bijdrager

mijne is afgesteld met een w12(2de van boven) 88 sproeier 46mm polini en ik heb het laten doen.
                              door een kenner

Waarom?

Sommige blokjes werden standaard geleverd met w7 maar de latere types worden geleverd met een w12 als ik het goed heb. Zelf heb ik beide getest en rijd nu met een w12 en de clip in de bovenste groef op de naald. Met beide naalden kun je dit blokje goed laten lopen alleen veranderd de afstelling dus iets. Terwijl sommige met precies dezelfde setup rijden zit er toch aardig verschil in de afstelling van dit blokje, het heeft dus niet altijd zin om af te kijken van anderen. Zo reed mijn blokje slecht met sproeier 84 terwijl dit bij veel anderen goed gaat. Ik heb er nu een 78 in, wat erg klein lijkt maar rijd super.

mikerosauer
                                Bijdrager

welke brandstof gebruiken wij evo rijders ? 95 of 98 octaan ?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.