:: Afstellen 65 DR. Polini vario & SE
-
FrhgkTopic starter
Hallo ik heb een vraag over afstellen,
Ik laat mijn brommer afstellen bij iemand waarvan ik denk dat die er wel verstand van heeft.. maar tog twijfel nu.
Ik had een setup : kickblok getuned.. 13/13 polini vario en leovinci.. en die was wel redelijk afgesteld met gele drukveer gewicht van rolletjes weet ik niet.. trok lekker snel op en ree ongeveer 65..
Nu heb ik een speed engine en 16mm cabu. Blok compleet gereviseerd. Brom krukas. En hij moet nu goed afgesteld zijn. Maar ik denk het niet.. hij gaat ongeveer even hard trekt wel in 1 keer door. Maar niet echt een boost ofzo en eerst wel.. ik heb een gevoel dat die nog wel harder kan zonder trek kracht te verliezen..
nu is de vraag : heb ik gelijk ? Want ik heb het gevoel dat het veel beter kan..
Welke sproeier zit erin? Heb je het filterelement van de 16mm sha ook gemonteerd?

! Joor !
Hij rijdt met een phbg 16mm
ritzeBijdrager
Dat afstelllen is zo heel moelijk niet. Je zorgt dT je wat rolletjes hebt om mee te spelen. Ook het goed krijgen van de sproeier is iets wat je toch zelf moet gaan doen. Zo leer je veel over hoe een motor loopt.
Aldus, je hebt nu een grotere carb, je zou verwachten dat je meer koppel hebt bij lagere toerentallen. Maar omdat een se engine weer een langere inlaat timing heeft zul je weer een hoog toerige uitlaat nodig hebben om de mogelijkheden goed te benutten.
ik zou dus zeker eens kijken hoe de trekkracht is met verschillende rollen.
je kan het beste een vario ring gebruiken om de boost te voelen.
J
als jij dan bij bijvoorbeeld 7000 rpm veel boost hebt dan stel je daar ook je vario op af
Je hebt alleen maar een 17 steek ring sleutel nodig en een schroevendraaier
heel makkelijk dus.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.