Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Afstellen
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 12 maanden geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2006 om 17:10 #123848
Eej jongens…. ik snap er ff de ballen niet meer van…
ik heb mijn cilinder nou ingereden etc. Maar ik krijg hem maar niet afgesteld. Net kwam ik erachter WAAROM ik hem niet afgesteld krijg.
Voordat ik ging rijden keek ik naar mijn bougie.. die was koffiebonen bruin… dus tegen zwart. Ik denk goed.. ik draai hem er terug in. Dus ik een eindje tuffen.. en toen kwam ie neit echt vooruit.. de hele tijd stotteren. Dus ik zet hem uit loop hem weer aan. En Voila alles weer ok. Dus ik kom thuis. Kijk naar mijn bougie.. het leek net of er een soort wit laagje over een zwarte achtergrond zat. Dus ik draai hem weer terug (was maar een klein eindje dat i khad gereden, dus wilde niet veel zeggen). Nou maakte ik een grotere ronde.. ik schat 4,5 km. Dus ik draai snel de bougie eruit (heet). Dat ding is fucking wit.. met een heel klein beetje bruine vlekjes erin :S. Ik word gebeld… dus leg dat ding op tafel.. Kom ik terug is ie langzaam donkerder geworden.. tot hij uiteindelijk zwart werd :S WTF??? Kan iemand me hier mee helpen? Ik heb er nog nooit van gehoord maar mss is dit een vaker voorkomend probleem??
Ik zelf zat te denken dat het mss aan de olie lag.. Maar bij de brommerboer zeiden ze dat het toch wel goede was.
Iemand suggesties tips??
b.v.d.
14 januari 2006 om 17:13 #132198Probeer eerst eens normaal te mengen, 1 op 45 ofzo. ga dan een stuk rijden die 4,5 km ofzo. daarvoor wel even volopen trekken.
Ga dan normaal gewoon naar huis rijden (volgas of wat je wilt ) en doe hem dan direct uit, pak even een bak koffie en ga gewoon wachten tot je hele brommer is afgekoeld. check dan je bougie kleur.
succes
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 januari 2006 om 17:25 #132199Hmm ok.. 1 op 45 zit er al in. (1 op 47,5 denk ik…) want ik mixte 20 mL en 22,2 (afgerond naar 23) mL elk in 1 liter.
Ik heb hem in die 4,5 km wel opengetrokken (2 keer zelfs op top toeren). Ik zal dan wel wachten totdat hij koud is.
Maar dan weer even een opmerking van mijn kant.. iemand op het forum hier.. die vertelde mij dat je meteen na het rijden (dus nog heet) je bougie eruit moet rukken om te kijken naar de kleur.. ik vind het een beetje verwarrend 😛
14 januari 2006 om 17:56 #132200
.-{2F4OV}-.Ik d8 zelf ook dat dat moet als je brommer toch warm is …
Tenminste dat is mij altijd verteld.. ik weet niet anders..
Maja.. khoor het wel hoe het werkelijk moet 😛
14 januari 2006 om 18:20 #132201k deed eerst ook altijd wachten totdat hij wat afgekoeld was (bij een andere citta van mij) en die heeft altijd nog een goede kleur gehad.
14 januari 2006 om 18:26 #132202het maakt toch helemaal niks uit als je brommer warm of koud is denk ik?…
je motor draait toch nietmeer, dus je bougie vonkt ook nietmeer en dus maakt het toch helemaal niks uit :con
of verandert de kleur als je bougie koudt wordt?14 januari 2006 om 18:39 #132203Je moet hem meteen eruit halen; het gaat om de verbranding van de benzine dat zie je natuurlijk het beste nadat hij op volle toeren heeft gereden!
je stelt je brommer af op volle toeren koffiebruin te zijn….14 januari 2006 om 19:22 #132204volgas uitzetten dus volgas rijden top toeren, dan de decompresseur in drukken en tegelijker tijd de achterrem vol inknijpen zodat ie slipt edn dus de motor niet niet meer rond draait, en dan kun je perfect zien of ie goed is.
de motor mag niet meer rond draaien omdat het mogelijk is dat de kleur donkerder word op lage toeren of stationeer stand.
daarom kan je hem eigenlijk nooit lang stationair laten lopen als dat wel kan kun je ook zeggen dat er een te kleine sproeier in zit
15 januari 2006 om 11:45 #132205hmmmm…. ik zal wel eens kijken jah.. mss dat er dan toch 1 maatje hoger in kan inderdaad. Ik heb sproeier 67 ook al besteld :).
Maar onderin lijkt hij wel eens te veruipen dus mss dat hij daarom wel wat kut is af te stellen? Ik start nou ook altijd zonder de choke want als ik met choke start.. dan moet ik al meteen wat harder rijden.. ander kom ik na een tijdje niet meer vooruit omdat ie verzuipt.
Komt dat gewoon omdat ik een speedengine en racekruk heb dat hij zoveel mengsel naar binnen flikkert dat mijn bougie gewoon niet snel genoeg vonkt (dus weinig toeren) om die benzine te verwerken?
16 januari 2006 om 07:54 #132213Kick!
16 januari 2006 om 09:31 #132214nou er rijden wel meer mensen met race krukas en speedengine, en de conclusie van :
dat hij zoveel mengsel erin flikkert dat je bougie het niet kan verwerken en niet snel genoeg vonkt ?Dat vind ik een beetje onzin, je stelt zelf je vonk in met je cp of als je elec hebt..
ik denk dat je gewoon als sproeier 66-70 moet hebben en niet groter of kleiner maar dat is mijn mening
ennuh kick ? kick onder je reet 😛
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 januari 2006 om 14:07 #132215haha kick ondcer je reet.
Jah met sproeiermaten zit ik ook al goed.
(vond zelf ook al een onlogische theorie.. maar wie weet he)Dan vraag ik nog een keer overnieuw
Met wat voor olie mengen jullie??
En ff een persoonlijk vraagje aan jou thomas… heb je dei tekeknig al af.. van hoe je me uit ging leggen hoe dat zat met dat spoelpoot gebeuren bij mij?
16 januari 2006 om 18:22 #132216Ik meng met vol synthetische scooter olie van Fuchs.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...16 januari 2006 om 18:29 #132217Hmm… fuchs is een merk? Of een scooterzaak?
16 januari 2006 om 19:10 #132218Fuchs is een merk. Het is wel duur (16/18 euro per liter) maar ook erg goed.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.