Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Afspraak Afsluitdijk 2015
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 6 maanden geleden door De Brandweer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 augustus 2015 om 13:15 #501500
Afgelopen weekend was het lekker weer en daarom ook een mooie dag om een ritje te rijden. Aangezien Lennaert en ikzelf niet bij de toerrit van de meeting konden zijn zouden we dus een ritje gaan maken. Het idee is dat we bekeken vanuit onze beide woonplaatsen ergens halverwege afspreken om vervolgens in dit geval naar Groningen te rijden. De volgende dag dan voor Lennaert de lange terugtocht en ik misschien nog mee zal rijden naar Amsterdam.
Het idee stond dus al even gepland en zo langzamerhand kregen meer leden hier er hoogte van en hadden ook zin om mee te rijden of aan te sluiten. Zo is de Brandweer gestart in Hoogezand om naar Groningen te rijden en mij hier op te pikken.
Dit werd een clubje van 4 (de Brandweer, Broezert, Nick050 en ikzelf). Vervolgens zijn we naar Buitenpost gereden om W-Y daar weer op te pikken en direct door naar Leeuwarden zodat Speedbuxy zich als laatste ook nog aansloot om van onze kant naar de afsluitdijk te rijden. Ik heb het een en ander gefilmd, maar is de stand van de camera niet altijd prettig om naar te kijken. Teveel naar beneden gericht bijv. In ieder geval heb ik het stuk van Franeker tot het pompstation aflsuitdijk op film en mocht je het leuk vinden te bekijken. Zie hier;Bij aankomst zijn we bij dit pompstation gaan lunchen waar het niet lang duurde totdat Lennaert en Vincent vanaf de andere kant de aflsuitdijk kwamen aangereden. Wat een gek die Vincent hij kende het hele ritje alleen maar 1 stand die aan was, volgas!
Ik heb eigenlijk weinig foto’s gemaakt. Hieronder zie je een kar vol Tomos colibri’s. Een ander type damesbrommer waar de nieuwe eigenaar zeer blij mee was.

In Harlingen nog een snackje gegeten en moesten een aantal even uit de wind staan.
Inmiddels heeft deze snacktent door de jaren heen al aardig voor onze versnaperingen gezorgd.Terug naar huis zijn we bij de Brandweer in de tuin nog een avondmaal gegeten en een biertje gedronken. Hier was het ook waar de meligheid toeslaat. Zie hier de “new ninja in the night”.

De brandweer nog bedankt voor de hospitaliteit.
Snel terug naar Groningen om daar de luchtbedjes op te blazen en direct op 1 oor te gaan. Je slaapt snel in na zo’n lange dag. Maargoed, volgende dag er ook weer vroeg uit. Lennaert en Vincent hebben nog een hele terugrit voor de boeg. Ik heb de Citta gepakt en ben nog een klein stukje mee gereden. Bijna het tankje leeg en weer naar huis om met de benen omhoog nog lekker na te genieten van de vele km’s gereden.24 augustus 2015 om 13:42 #528746Martino :
waar de nieuwe eigenaar zeer blij mee was.
Aan mijn smile te zien zou je haast denken dat ik dat was:lol
Maar ondanks dat het beste leuke en vooral schaarse broms waren houd ik het toch bij de Citta
Verder was het een mooie rit/middag

En bij thuis komst lag ook ik bijna meteen op 1 oor om vervolgens bijna 12 uren aan 1 door te maffen.
Maar het was zeker de onderneming waard
24 augustus 2015 om 21:09 #528752Maar ondanks dat het beste leuke en vooral schaarse broms waren houd ik het toch bij de Citta
Gelukkig maar. Anders waren we jou ook al kwijt aan de darkside. Inderdaad leuk brommertje, maar al noem je het een Colibri, het blijft een Tomos natuurlijk. 😉
Ik ben er zelf ook best voor in om vaker een dergelijke rit te ondernemen. Van alle verschillende plekken in Nederland kom ik er achter dat het in onze noordelijke provincies gewoon erg goed rijden is.
9 september 2015 om 17:11 #528765Nog een paar pretbekkies!
Dit was een erg vette toer waarbij goed werd doorgereden(heenweg) De terugweg ging iets minder hard omdat Vincent helaas de brommer niet goed lopend kreeg en op een standaard snorciaotje de oversteek maakte.

In totaal 240 KM >>>>>> BESTE!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.