Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Afslaan icm vochtig weer?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 2 maanden geleden door diac.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2008 om 11:48 #209337
Na een periode vol rust, steekt er weer eens een probleempje de kop op.
Bij dagen met veel vocht in de lucht slaat de ciao snor af bij het aanremmen voor bijv stoplichten. Bij echt regenachtige dagen komt het eigenlijk niet voor.
Direct weer aanrennen betekend altijd weer vrolijk aanslaan, en kan ik weer verder, maar irritant is het wel.
Zijn er onderdelen die extra gevoelig zijn door vocht? Al de aansluitingen op de motor, bougie dop en kabels heb ik al gecontroleerd, en zien er goed uit.
Groeten Erik
14 januari 2008 om 11:52 #218423stationair ff hoger afstellen en miss je choke eens gebruiken bij de 1e start:)
meeste onderdelen kunnen er gewoon tegen,
hooguit eens je bougie vervangen, een b7hsMike14 januari 2008 om 11:56 #218424Mike,
Stationair staat goed afgesteld, 1/2 jaar geleden blok gereviseerd, bougie kabel en dop vernieuwd. Alles ziet er perfect uit.
Choke lijkt mij niet, staat in verwarmde schuur, en klacht doet zich meestal pas na enigetijd voor.
Meer ideeen?
14 januari 2008 om 12:28 #218425als je statinair goed staat slaat ie niet zomaar af,
dan is het wellicht de onsteking die niet helemaal goed staat of de bougie
Mike14 januari 2008 om 12:45 #218426Sproeier kan ook iets te klein zijn, bij vochtig weer zit er minder zuurstof in de lucht en kan de ontbranding bij lage toeren net te klein zijn. Wat is de boegiekleur nu ??.
TICKLING BARN15 januari 2008 om 11:14 #218429Mike, Crullie,
Ontsteking is elektronisch, en staat dus op een vast punt.
Bougie kleur is eveneens perfect, maar zal eens eem iets grotere sproeier 1-2 punten hoger gaan zitten om te zien of er verschil optreed.
Bij harde regen doet de klacht zich niet voor, maar bij regen is het buiten misschien natter, maar hoeft de lucht zelf misschien niet vochtiger te zijn??
Groeten Erik.
15 januari 2008 om 11:19 #218430toch raar dan,
kijk eens of er wat verstopt zit, in de lucht of benzine toevoer ofzo
Mike15 januari 2008 om 19:22 #218431Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb het vooral bij het wegrijden na koude start. Laatst heb ik een dikke laag modder van mn blokje gekrabt, waardoor die iets meer lucht kan aanzuigen. Ook heb ik mn luchtfilter voor de zóveelste keer gespoelt.
Nu is de toestant iets verbeterd. Misschien is jouw luchtfilter wat verstopt?20 januari 2008 om 10:39 #218435Bubba,
Een 1 maat grotere sproeier heb ik niet liggen, dus heb ik vandaag juist het org luchtfilter weer gemonteerd, om hem zo iets rijker af te stellen. Luchtfilter was brandschoon bij demontage, dus daar kan het niet aan gelegen heggen.
Bougie kleur was perfect, wellicht zelf iets te donker – misschien volgende week weer armer afstellen door sproeier 58 ipv 60…..
20 januari 2008 om 10:40 #2184361 maat zul je ook niet echt merken. neem dan meteen eentje die 2 maten groter is;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.