Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Afslaan door koppeling en kilometerteller
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door Clutch.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 november 2008 om 15:43 #209466
Goedemiddag beste mensen,
Na een tijdje zorgeloos te hebben gereden, zit ik nu toch met wat probleempjes. Ten eerste piept mijn voorvering erg. Ik weet niet of dit kwaad kan. Ten tweede is mijn kilometerteller niet helemaal goed meer. Hij wijst de snelheid nog wel goed aan, maar om de zoveel tijd slaat de teller 40 km terug, of 60, een keer heeft hij me gelapt 370 km terug te slaan. Op zich is dit helemaal niet zo erg, maar nu is het me al twee keer overkomen dat ik ver van huis zonder benzine ben komen te staan omdat ik altijd vertrouw op mijn teller. Ik kan zo’n 110 km rijden op één tank. Ik weet niet of dit onder de garantie valt, en als dat zo is weet ik het nog niet omdat ik niet zeker weet of ik 1 of 2 jaar heb. maar als dat niet zo is wil ik zelf zo’n nieuwe teller monteren, want ik neem aan dat het niet te repareren valt. Ik heb zo’n Ciao uit 2007 met inmiddels een kleine 750 km meer dan de 11.500 km die hij aanwijst. Nu kan ik zelf niet meer de originele vinden op internet, waar Piaggio instaat met een chromen rand eromheen. Op JMPB heb ik de Veglia Borletti gezien. Die staat b ij de Citta’s maar ik neem aan dat ie ook op een Ciao past. Dan heb ik nog een kabel nodig, maar die staat daar ook bij. Als ik dan een aandrijver neem voor een Ciao wijst ie het toch goed aan? En hoe moet ik hem dan monteren?
Mijn laatste probleem is dat mijn brommer steeds afslaat doordat de koppeling niet ontkoppelt. Je voelt hem vooruit duwen en dan houdt ie ermee op. Strakkere trekveertjes heb ik al geprobeerd, maar dan vind ik hem niet fijn rijden. Te veel toeren en niet fijn voor in de stad. Ik heb de metaalkleurige van Polini uit het 3×3-doosje geprobeerd, volgens het boekje de meest slappe.Ik hoop dat jullie door de bomen het bos nog zien en dat ik niet iets vraag waar al antwoord op is gegeven.
17 november 2008 om 17:11 #220937Dat je voorvering piept hoort niet zo’n probleem te zijn. Als het gevaarlijk wordt (met afremmen, wiel dat te scheef staat etc) is misschien een revisiesetje van JMPB geen slecht idee.
Voor je koppeling zal ik gewoon nieuwe trekveertjes proberen te regelen (originele), gewoon een stel goede.Met de kilometerteller kan ik je niet echt helpen.
18 november 2008 om 17:18 #220953Ok, mijn voorwiel staat niet scheef en doet dat ook niet bij het remmen. Verder doet mijn koppeling nadat ik alles heb schoongemaakt en uitgeblazen daar het weer goed, nog wel enigszins duwen vooruit, maar afslaan doet ie niet meer. Mettertijd zal ik nieuwe trekveertjes regelen. De kilometerteller valt nog onder de garantie (dat is maar goed ook, 94,40 euro voor zo’n originele Veglia Borletti…) dus dat zal de dealer regelen. Bedankt voor de hulp maar weer!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.