Vespa-Ciao.NL
:: Afslaan bij hoge toeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Afslaan bij hoge toeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Intellect80
    Topic starter

Met linksstaande setup heb ik het probleem dat hij bij hoge toeren knalt en er in smoort.
      Na ff stationair te draaien gaat het daarna weer prima tot ik hem opnieuw op toeren jaag.
      Al geprobeerd:
      – bougiedop, bobine, bougiekabel en bougie vervangen
      – luchtfilter aangepast

Bijgaand een filmpje. Je kunt het vooral goed horen aan het einde. Dan geef ik ff gas nadat hij op hoge toeren er weer mee kapt.

No stress, all fun and a bit of speed

SuperSi
      Bijdrager

loopt je benzine wel goed door naar je carb?
        het klinkt alsof je je vlotterkamer steeds leegt trekt.
        tijdens het stationair draaien heeft ie weer de kans om te vullen
        en als je gas geeft trek je em weer leeg

Intellect80
        Topic starter

Benzine loopt goed door. Zou dan denk ik ook geen knallen uit de uitlaat hebben, duid mijns inziens meer op een ontsteking probleem..

DarkMagician6
          Bijdrager

Ten eerste, wat een heerlijk geluid, een expansie uitlaat met poelie. Klinkt zoveel leuker als met vario. 😀
            Maar dat is echt geen ontstekings probleem. Ik had exact hetzelfde met mijn 41mm DR blokje in het begin. Bij mij was het probleem dat er een vuiltje in het buisje van de banjo naar de vlotter zat. Ik zou de carb er eens afhalen en alles zeker een keer goed nakijken.
            Als het aan de ontsteking zou liggen zou hij eerder gaan stotteren en dergelijken, niet opeens uitvallen en na even stil te hebben gestaan weer aanrijden.

Martino
            Moderator

Ik denk ook dat je het eerder moet zoeken in de benzine toevoer. Bij een Si moet de benzineslang in een mooie vloeiende bocht naar je carb. lopen. Haal ook eventuele extra benzinefilters er tussenuit. Probeer eens te rijden zonder tankdop.

Intellect80
              Topic starter

Thnx mannen, ik zal de carb er es afhalen en alles goed schoonmaken.
                Zal ook ff de slang checken want die loopt nu in een hele lange lus vd kraan naar de carb..
                Ps: thnx DM6 :p kan er zelf ook echt van genieten =)

Maar nu eerst chilltime :bier zweet me kapot in de zon te sleutelen..

*update*
                Nou carb helemaal spik en span gemaakt. Zat idd wat sludge in, brandstofleiding wat ingekort en probleem is weg.
                Als ik jullie niet had :thumb
                Dan had ik net geen 83.6 op de gps gereden en er zat nog meer in :p

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.