Vespa-Ciao.NL
:: afneembaar spruitstukje op orgineel carter

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden afneembaar spruitstukje op orgineel carter

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

zou dit mogelijk zijn?

gewoon dat buisje eraf dremelen (of iets dergelijks) gaatjes erin boren en schroefdraad erin. zo kan je wel beter vijlen niet? en je kan er bijvoorbeeld een 15mm ofzo opzetten.

Tim
      Bijdrager

daar ben ik mee bezig om dat te doen want ik had een cartertje te ver geveilt en toen zag je 2 kleine gaatjes aan de buite kant van t spruitstuk. dus boor ik er gwoon uit en dan schroefdraad der in en een nieuw spruitstukje er in draaien. wel voor een 15mm of zo

TimoO_
        Topic starter

ja want ik heb ook nog een 16mm + speedenginespruitstukje hier liggen. en nog 2 paar orginele carters dus waarom niet? anders doe ik er toch niets mee kan ik het beter proberen. zou je dan ook verder kunnen vijlen?

Tim
          Bijdrager

je kan zowiezo net verder dan dat plaatje zeg maar wat je aan de binnekant ziet of je zou dat groter moeten maken maarja hoe?:P

ArvidW
            Donateur

Std snorcarter kan kwa oppervlak van het 4kantje (zoals de mijne is) maximaal 15mm waarborgen, daarboven is het vakje kwa oppervlak te klein.

Ik zou dus maar 15mm erop zetten, dit is wel veel werk, terwijl je ook netzoals ik hem op kan boren tot 14.5mm

Succes d’rmee

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

of gewoon een groot gat in de inlaat boren
                daar schroefdraad in
                en dan een busje net als bij een DEPS (en barry made) maken (maar dan natuurlijk op inlaat formaat)
                lijkt me makkelijker

TimoO_
                Topic starter

ja dat kan ook. maar krijg je dan niet het probleem dat ie niet meer goed wil afsluiten de krukas? mij lijkt het dat je kruislings de schroefjes erin moet zetten. dus links een zo onder en rechts een boven. en dan een goede ronde pakking erom en dan moet het lukken.

KennyVespa
                  Bijdrager

ik wil het wel eens zien 😛 als het egt lukt lijkt het me vet dus timo begin er maar meej met fotos en alles he 😛

TimoO_
                    Topic starter

proberen kan altijd. één carter ben ik toch doorheen gevijlt dus begin ik daar maar eens mee zaterdag.

edit: iemand die een speedengine uit elkaar heeft liggen kan die effe een foto maken van de inlaat vanuit de binnenkant van het carter (zodat je door de inlaat heen kan kijken, zonder spruitstukje) en vanaf de buitenkant zodat je door de inlaat heen kijkt (weer zonder spruitstukje). en misschien ook effe de horizontale diameter ervan *als het carter plat op je tafel ligt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.