Vespa-Ciao.NL
:: Afgebroken blokbout

Home Forums Techniek Problemen oplossen Afgebroken blokbout

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wilbert
    Topic starter

Ik heb een afgebroken bout in het schroefdraad van het ophangpunt van het blok. Ik heb geprobeerd het uit te boren maar de bout is op 1 of andere maniet zo hard dat ik telkens het alluminium in boor. het opangpunt is daardoor al ernstig beschadigd (brokken allu eraf gebrokkeld). Ik heb geprobeerd wat schroefdraad te tappen in een gat wat ik naast de bout heb geboord maar dat lukte niet. Toen een tapeind in het gat gebeukt en wat metaallijm erbij en ik dacht nu heb ik in iedergeval wat om mee vast te zetten. maar dit is ernstig beun dus ik wil het beter hebben.

heeft iemand nog idee?

eidos
      Donateur

Gleufje erin slijpen met een dremel oid. Dan kun je hem zo losdraaien met een platte schroevendraaier.

Had van te voren hier even om advies gevraagd. Nu zit je met beschadigd ophang punt…

wilbert
        Topic starter

nee kan niet, hij was afgebroken in het schroefdraad paar mm in het draad.

joostie
          Bijdrager

Probeer een linkse tap.

SuperSi
            Bijdrager

Tonni
              Moderator

Klinkt al behoorlijk gebeund nu idd.. Mooist was alsnog de tap er uit krijgen, gat vullen met Durafix, nieuw draad tappen.
                Moet je net het gereedschap voor hebben natuurlijk…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

wilbert
                Topic starter

nu een tapeind erin gelijmd. werkt goed kan het blok weer vastzetten als je het niet keihard aandraait maar dat is ook niet nodig aangezien het ophangpunt alleen dient voor het torquen van het blok.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.