Vespa-Ciao.NL
:: afdraaien elec vliegwiel

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden afdraaien elec vliegwiel

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

buurman
    Topic starter

ik heb t forum al afgestuind en de how to’s bekeken en de zoekfunctie geraadpleegd maar kan t niet vinden..

ik heb 2 vragen ..

1 mijn setup van polini speed engine met een 60cc polinini alu met bewerkte kruk
      polini vario
      gele drukveer
      is t verstandig mijn vliegwiel af te draaien zo ja hoe veel?

en dan vraag 2 ik heb ergens een toppic gezien waar de plekken stonden aangegeven en hoeveel je af kon draaien maar kan t nergens meer vinden en neem aan dat ik voor t centren t best een oude krukas kan gebruiken??

groetjes kevin

niek1992
      Bijdrager

vraag 1:

Het lichter maken van je vliegwiel zorgt voor een betere omdat je krukas minder gewicht aan het draaien moet krijgen. Hierdoor kan het ook zijn ( dat als je je vliegwiel echt te licht af draait ) dat hij onregelmatig stationair gaat draaien omdat je vliegwiel te licht is. Heeft hij te weinig momentum. Zullen de CP-blokjes met afgedraaide vliegwieltjes ook wel last van hebben.
        Die kunnen in ieder geval niet zo laag stationair lopen als eerst.

Vraag 2:

Tonni heeft eens een vliegwiel tot aan de magneten afgedraaid, en vervolgens een kunstof ring eromheen geperst. Ging tijd goed. waren er laatst alsnog doorheen gekomen & is het vliegwiel dus onbruikbaar. ik zou niet verder gaan als tot het eerste balanceergaatje op je vliegwiel ;).

Gr niek.

aapie90
        Bijdrager

niek bedoelt aan het begin.

zorgt voor een betere gasreactie omdat …

Tonni
          Moderator

@ Niek, Zo is dat niet helemaal gegaan. Ik zou daar over eerst het hele verhaal even lezen.
            Er was een reden/oorzaak voor dat geval.
            Ik rijd nog steeds met zo’n vliegwiel rond, ook op mn andere Ciao, en heb ook al weer een nieuwe klaar voor de Reedvalve.

Elec. afdraaien blijft sowieso lastig omdat er een rondgebogen stalen band in het alu gegoten zit, in plaats van een gesloten ring.
            De stalen band geeft het gewicht, dus als je die niet afdraait dan blijft hij zwaar, en als je die wel afdraait dan wordt het risico dat hij loslaat van het vliegwiel weer groter. En als je de stalen band volledig weghaalt dan zie je dus de magneten zitten.
            Een aluminium ring om de magneten geperst zou een fijne oplossing zijn.
            Alsnog zit je met een veilig afgedraaid en beschermd vliegwiel dus zomaar op een gewicht van rond de 1100 gram.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

buurman
            Topic starter

heeft iemand een foto voor mij van een afgedraaic electrisch vliegwiel??

dieseltank
              Bijdrager

Ik zou ook graag mijn electronisch vliegwiel afwillen draaien.

zijn er tips tot hoever in hem af kan draaien? ( hoeveel diameter vliegwiel?)

of waar kan ik vinden waar het een beetje duidelijk staat..?

wta is het lichtste vliegwiel???
                of zijn er lichtere te koop??

Gr. Roelof

SirJohn
                Bijdrager

pinasco kuntstof vliegwiel

over de kwaliteit en de betrouwbaarheid zullen we maar niet beginnen dit verschilt nogal namelijk.

dieseltank
                  Bijdrager

ik zie ook vliegwielen waarbij ze alleen het voorste stuk afdraaien..? en dan een busje er tussen zetten zodat de koppeling niet te dicht bij komt..?

kan iemand meer info geven mischien hoeveel gram je hiermee afhaald..? en hoeveel mm je er afkandraaien dat het nog save blijft.

waar kan je zown pinasco kopen, en hoeduur zijn ze?

TJOEP
                    Donateur

dieseltank: Eeen beetje kan ja, want die wand is niet erg dik hoor! Busje ertussen hoeft niet, je draait gewoon niet tot het centrum…

Jelle
                      Moderator

dieseltank :
                        Ik zou ook graag mijn electronisch vliegwiel afwillen draaien.

zijn er tips tot hoever in hem af kan draaien? ( hoeveel diameter vliegwiel?)

of waar kan ik vinden waar het een beetje duidelijk staat..?

wta is het lichtste vliegwiel???
                        of zijn er lichtere te koop??

Gr. Roelof

Hier staat één en ander al beschreven:

Reageer op: Basis opvoeren Vespa Si mix?

Je kunt gewoon de zoekfunctie gebruiken hoor…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.