- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 4 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 november 2021 om 13:24 #813151
Ik wil even een beroep doen op de kennis in deze groep. Ik heb de inlaatpoort van een standaard carter uitgevijld en is volgens mij ook goed gelukt. Nu zag ik tijdens het vijlen wat krasjes op de rand van de inlaatpoort en vraag me af of dit erg is? bij het testrijden wilde de motor slecht starten en bleef alleen met volgas lopen. Na een kleine minuut begon de motor echter op toeren te komen er reed ook goed tot ik ging keren en het gas losliet. Hij bleef toen nauwelijks lopen (alleen weer bij vol gas) en viel ook uit na een paar seconden. Carburateur is 10/7 met sproeier 40 (zat er nog in van de originele setup van voor het uitvijlen). Ik heb wat foto’s toegevoegd om e.e.a. te verduidelijken.
Bedankt alvast voor de reacties.

12 november 2021 om 13:36 #813152Het is netjes uit gevijld.
En je hebt de juist maat keerring 😉
Die kras dat is geen probleem. daar komen je problemen niet van.Het zit in de afstelling van je carb. Je hebt de inlaat bewerkt, dus je moet een grotere sproeier monteren.
Je hoort waarschijnlijk moooohaaaap Als je je gas opendraait? Dan is het mengsel te arm.12 november 2021 om 16:35 #813155Bij een projectje van me had ik hetzelfde en het lag puur aan de 10/7 carb die erop zat. Dat was gewoon niet af te stellen. Een 13/13 erop gezet met de juiste afstelling en het was klaar.
13 november 2021 om 08:44 #813156De inlaat en het vlakje zien er idd netjes uit, wel valt mij op dat je een carter hebt met de stalen plaatjes erin. Ga je vijlen komen deze bloot te liggen en kunnen los schieten. Ze kunnen tijdens een draaiende motor veel schade aanrichten.
15 november 2021 om 10:05 #813190Bedankt voor jullie reacties. De eerste twee stemden me vrolijk maar de derde van Martino geeft weer wat zorgen ;). Is het handig om dit stalen plaatje eruit te halen of geeft dat weer andere problemen?
15 november 2021 om 16:06 #813198Ik zou dat stalen ding eruit slijpen.
Trouwens op zelfde foto is ook te zien dat ronde opening stuik loopt op een rand.
Die rand zou ik dan gelijk aanschuinen voor een vloeiender luchtstroom.
En als je dan toch bezig bent…….. het oppervlak inlaatkanaal polijsten en ontdoen van groeven.Met een Dremeltje gaan deze acties geen moeilijke klus zijn!
16 november 2021 om 11:28 #813204Je kan ook een kraspen op het stalen plaatje zetten en er dan met een hamertje op slaan en het los tikken. Dan zie je precies wat je nog weg wilt frezen of niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.