Vespa-Ciao.NL
:: Advies gevraagd

Home Forums Techniek Opvoeren Advies gevraagd

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

stefan06
    Topic starter

hallo
      ik heb een vespa piaggio si

ik heb van de week een andere uitlaat gahaald(tecno estoril) en een mallosi luchtfilter
      nu wil ik de snelheid en de trekkracht vlink omhoog halen!

wat kan ik het beste doen?

welke maat poelli?
      welke caberateur?
      trekveertjes?
      variorolletjes?(als die erin zitten)

oh ja…. ik wil hem gebruiken voor de cross dus het optrekken is heel belangrijk! lekker snel optrekken dus….

mvg. stefan

Steven
      Donateur

je kan het beste even je titel veranderen in ‘advies gevraagd’ of zo iets, en niet met hoofdletters en uitroeptekens.

kijk ff rond in de ‘how-to’s, daar kan je al veel te weten komen over hoe je je brommer kan opvoeren.

Daffy#46

stefan06 :

welke maat poelli? voor optrekken 90 of 100mm.
          welke caberateur? 13/13 carburateur
          trekveertjes? Even een setje op JMPB kopen van Polini, en dan gewoon eventjes de verschillende veertjes proberen. Scheelt wel een hoop!
          variorolletjes?(als die erin zitten) Als je met een poelie rijd heb je geen vario ;), dan heb je een koppeling aan de voorkant en een poelie aan de achterkant

En wil je het meteen goed doen een DR evotje aanschaffen dan heb je een leuk brommertje 😉

sjbtje
          Bijdrager

een andere uitlaat zou ook wel lekker zijn de eritol heeft niet egt veel trek kracht..

stefan06
            Topic starter

ik heb gevraagd aan die man en die zij als ik dan nog een 13/13 caberateur erbij doe dat dat wel een goede combo zal zijn.

erik424
              Bijdrager

als je goed wil optrekken kun je het best een vario kopen dit is niet goedkoop maar je wint er heel veel trekkracht mee

Jelle
                Moderator

Zet er eerst een 12/12 of een 13/13 carburateur op met een 52 sproeiertje en kijk dan nog even wat je wilt…
                  Of harder rijden of harder optrekken, al wil je het allebij, dan moet je toch een ander cilindertje kopen…

stefan06
                  Topic starter

dus als ik het begrijp moet ik:

13/13 caberateru met een 52 sproeier
                    100mm poellie
                    JMPB Polini trekveer setje
                    dr evo (hoeveel cc of mm is het beste?)

oh ja en kan ik er ook een Polini Speed Engine carter opzetten ? samen met een creco race krukas?

zelf heb ik al een tecno estoril en een malossi luchtfilter!

Daffy#46

Ik zou een 65cc DR evo pakken:
                      http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=599

Persoonlijk denk ik dat je beter 90mm poelie kunt pakken als je trek kracht wilt, want denk dat je dalijk overtoeren gaat maken met poelie 100.

Het is wel handig om een speed engine te kopen, dan hoef je je carters en inlaat niet uit teveilen voor maximale prestaties.

Jelle bedoeld sproeier 52 als je alleen een andere carburateur op je set-up zet, dus een 12/12 of 13/13.
                      Maar als je dalijk ook een andere cilinder enzo erop gaat zetten dan zou ik toch maar een wat grotere erin zetten 😉

tnerual
                      Bijdrager

belangrijk om weten… als je een snornaaf hebt, zal je niet veel meer dan 45 halen met dikke overtoeren

angel
                        Bijdrager

tnerual :
                          belangrijk om weten… als je een snornaaf hebt, zal je niet veel meer dan 45 halen met dikke overtoeren

fabeltje :lol kleine baby poulie steken en nergens last meer van 🙂 en btw hoe denk je in godsnaam maar 45? ik kon heel nipt met belgisch carter, 12/10, snorklok, poulie 70 en sito 44 GPS halen. En dan had ik nog niet eens een 65cc.

tnerual
                          Bijdrager

angel :

tnerual :

fabeltje :lol kleine baby poulie steken en nergens last meer van 🙂 en btw hoe denk je in godsnaam maar 45? ik kon heel nipt met belgisch carter, 12/10, snorklok, poulie 70 en sito 44 GPS halen. En dan had ik nog niet eens een 65cc.

ni zo letterlijk neme.. als je graag overtoere hebt , doe je mazar..
                            de 60 haal je zoiezo niet..

mwouters91
                            Bijdrager

idd neem een 13/13, dan pak je daarbij je uitlaat, een 52-56 sproeier en een poulie 75 of 80 zou ik nemen. Dan rijdt ie lekker beetje pittig. Als extra pak je dan de trekveertjes (groen malossi, of een setje van polini) en dan ben je al een heel stuk verder. Wil je nog meer snelheid, dan ga je naar andere blokken kijken en vijlen. Tenminste dat is mijn filosofie, die ik tot nu toe hier heb geleerd.

mvg

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.