- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 10 maanden geleden door adriaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2012 om 19:08 #284670
Hallo ik ben dus Adriaan Wouters en woon in Grijpskerke (Zeeland).
Ik ben nu 17 jaar en heb al meerdere citta gerelateerde bromemers gehad waaronder:
3 keer een Vepsa Si 1 keer een Vepsa Bravo en al weer 6 citta’s.
Voor de rest heb nog een Pitbike, Puch Typhoon (scooter) 4 puchjes, Berini (oldtimer) en een tomos gehad deze hadden allemaal geen kenteken.De Vespa Si’s heb ik allemaal goedkoop kunnen kopen en weer in onderdelen door het hele land verkocht net als de Vespa Bravo de andere brommers zijn voor het grootste deel in zijn geheel verkocht.
Heb al eerder een perso gehad maar weet niet waar die staat.
Hier wat foto’s van brommers die de moeite waard zijn geweest om een foto van te maken:
Ten eerste mijn dagelijkse vervoer en de brommer die mij mijn dagelijkse portie snelheid en plezier geeft.Een DRD uit 2009, helaas moet ik hier over een paar maanden afscheid van nemen.

Nog een foto met wat vrienden hun brommers
Nog een citta die ik gehad (zonder kenteken) zat een 65malossi onder met een proma cc, carters bewerkt en carburateur op geboord naar 14 mm. Hiermeee heb ik de 74 aangetik (met doodsangsten) hierna klapte de zuiger tegen de kop en daar ging mijn net nieuwe zuiger van 40 euro.
Met een DR cilinder weer verkocht

Citta die samen met een andere citta zonder kenteken kon kopen (allebei slechte staat) voor 100 euro, een week later na wat opknap werkzaamheden weer voor 300 euro verkocht (die met kenteken).
Toen ik hem verkocht:

De citta waar ik ook nog wel eens op rij met slecht weer enzo. Heb ik gekocht voor 150 euro van een vrouwtje.
Heb er qua uiterlijk nog niet echt iets aan gedaan. Alleen wat langere veren er op gezet die ik nog had liggen.paar weken geleden er een elektronisch blok ondergezet met een Si brug voor wat extra stevigheid.

Komt snel nog een goede foto ! Het is de voorste citta.
Setup is nog helemaal origineel met een citypower ofzo, hij rijd meestal rond de 50.
Hiervan kome nog veel update’s!
Citta die ik van de week heb gekocht voor 150 euro (met kenteken)
TOen ik hem kocht:

De volgende dag gelijk helemaal gespoten en alles netjes gepoetst.
Hoe hij er tot nu bij staat:

Komen nog veel updates van alle brommers en veel foto’s
Gr. Adriaan
27 april 2012 om 13:28 #489763Update:
Ik heb ondertussen een SpeedEngine met 46 polini gekocht en een Polini SP

Dit zit nu onder mijn citta met kenteken die verzekerd is. Setup is als hiernaast<.
Hij rijd dus max 75 op gps.Ik wil hier van de zomer (na dat ik mijn Centrale Examens gedaan heb) er een vario op zetten en mijn complete blok (cilinder, carters, inlaat) gaan bewerken.
Ook komt er een 16mm SHA onder voor wat meer vulling van de cilinder.En de citta voor verkoop is klaar, heb hem helemaal gespoten en alle onderdelen gepoetst. Daarna nog nieuwe stickers er op en dit is het eind resultaat geworden:

Reacties en tips zijn altijd welkom !
28 april 2012 om 20:15 #469037De Citta is wel mooi geworden

Waarom ga je die Citta verkopen?29 april 2012 om 10:27 #464720Bedankt!
Die citta heb ik gewoon goedkoop kunnen komen om hem een beetje op te knappen en daarna met wat winst weer door te kunnen verkopen.
Hij staat dus nog te koop voor 350 euro !
6 mei 2012 om 10:09 #461628Weer een kleine update:
Ik heb nog een extra cilinder ontvangen om mee te gaan tunen. Weer gewoon een 46 Polini.
Toen ik de oude cilinder er af pakte schrok ik toch wel een beetje: mn zuigerveren waren op 1 plek nog maar 0,4 mm !
Gelukkig had ik al nieuwe besteld.Nu ben ik dus begonnen met het tunen van mijn cilinder:
Origineel:

Na wat dremel werk:

Zuiger laat de uitlaatpoort mooi helemaal openen:

En de zuiger sluit mooi aan bij de cilinder(de cilinderkop geeft nog genoeg ruimte)

Uitlaat poort zou ik eigenlijk ook willen veranderen maar daar heb ik nog niet precies het goede gereedschap voor.
Tips, commentaar, advies en reacties zijn altijd welkom!
6 mei 2012 om 12:15 #461535Leuk dat je er zelf mee bezig gaat. Hopelijk is het stootrandje van de cilinder niet te diep. Het lijkt wel alsof er iemand met een eigen hoonsteentje of schuurpapier de wand heeft aangepakt, gezien de horinzontale sporen?
Het belangrijkste wanneer je bezig gaat met het bewerken blijft toch de uitlaatpoort. Ik zal daarom wel hier naar kijken. Je zal je flens er eerst af kunnen slijpen zodat je er goed bij kunt komen met een dremel. Of vanuit de cilinder met een rond kopje de poort bewerken.
Maar misschien dat Waarom? van het forum nog wel een verlengstukje heeft liggen voor verkoop zodat je er makkelijker bij kunt komen zonder de flens eraf te slijpen en weer aanlassen.
6 mei 2012 om 12:24 #461750Stoot rand is eigenlijk niet voelbaar alleen zichtbaar.
Deze cilinder was van Tonni hier van het forum dus denk dat hij hier niet veel mee heeft gedaan wat er niet goed voor is. (mag ik hopen)
Ik ga het denk ik dan eerst proberen met een rond kopje en mocht dat niet lukken ga ik andere manier proberen.
Flens ga ik maar niet aan slijpen aangezien ik het er weer oplassen lastig voor mij word aangezien wij thuis alleen oud elektronen las apparaat hebben.
22 mei 2012 om 20:11 #426077Na een tijdje niks van me te laten horen heb ik niet stil gezeten:
Cilinder is getuned:

Het met viltstift gearseerde deel weg gevreest met een bol freesje op een dremel. Heb het gewoon door de uitlaatpoort zelf gedaan en dat ging prima.

En de carters:

Best goed gelukt al zeg ik het zelf.
Toen mijn blok weer helemaal opgebouwd met als resultaat:81,2 op gps teller !
Toch een winst van ongeveer 10km/h met origineel, en een bak optrek vermogen er bij!
Het enige probleem is nu nog dat mijn blok niet 100% recht staat waardoor hij mn v-snaar in 20km opvreet.
Zal nog eens een foto posten van hoe mijn citta er nu bij staat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.