- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 3 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 december 2014 om 11:31 #284688
Admiral (Rene)Mijn naam is Rene (Admiral) ben 42 jaar en woon in Zaanstad. Getrouwd met de meeste liefste en vrouw die heel veel tolereert wat betreft mijn hobby’s. We hebben samen een zoon Thijs van 17 jaar en Sophie (Hondje) onze border Terriër die 2 jaar is
Ik heb een citta welk getuned, restylet en gerestaureerd wordt. Foto’s volgen. Ik ben aangestoken door mijn 17 jarige zoon. Die heeft nu sinds een jaartje een citta. Volledig zelf gerestaureerd. Ik heb hem een beetje geholpen en ben daardoor ook enthousiast geworden. De buren hadden nog een rijdende citta staan met kenteken en voor 50 euro was die van mij.
Ik ben niet onbekend met techniek, zit nl zelf al 20 jaar in de oldtimers. Ik heb er 3. Een fiat 850 special uit 1968, een Opel Admiral 2,8 H uit 1974 en een California import Volvo 245 uit 1982. Deze laatste heb ik aan mijn zoon gegeven en dat wordt een zwarte laag monster met veel chroom e.d. Foto’s van mijn auto’s volgen nog. Dit alles staat in mijn werkplaats waar ik een 4 kolom koni brug heb. Heerlijk sleutelen met de centrale verwarming aan.
Verder rij ik dagelijks in een youngtimer, een Volvo 940 estate van de eerste eigenaar en met een maagdelijke 180.000 km. Deze auto is net ingereden, je komt ze tegen met 4 of 5 ton op de klok en die kun je ook met een gerust hart kopen. Volvo motoren zijn onverslijtbaar (bijna) en roesten, doen ze ook nauwelijks.
Voor mijn werk rij ik een Kymco super 8 4T van 2008. Kocht ik vorig jaar met 24000 op de teller en nog geen jaar later staat de teller op bijna 32000 km. Ik rij 56 km retourtje per dag en dat 5 dagen in de week in weer en wind dus ook in de winter mits het niet glad is. De bedoeling is dat mijn citta een zomer brommer wordt en de kymco in de winter gereden word.
Verder ben ik nog met mijn huis bezig, dit is een project wat al 14 jaar loopt. Huis is een voormalig tabak waren winkeltje geweest en is nu onze woning. Huisje is 102 jaar oud en volledig (95%) gerestaureerd incl. de fundering. Ook hier zal ik foto’s van plaatsen.
Verder ben ik vrijwilliger bij een timmer club die jongeren van 6 tot 16 jaar begeleiden bij het timmeren van Molens en Zaanse huisjes.
Ik mag ook graag rommelen in mijn eigen gebouwde schuur, ik noem het een molenschuurtje omdat het in de stijl gebouwd is echter er moet nog een molen op dak komen. Je raad het al die ligt te wachten op restauratie. Rommelen in de schuur doen we dus aan de citta’s maar ook ben ik gek op oude lampen radio’s uit de jaren 30 en 40. Ik heb er een aantal staan en het is zo leuk dat dit spul na 10 tallen jaren niet gebruikte te zijn gewoon werkt. En in die houten kasten zit zo een mooi vol geluid. Oké, het is geen dolby digitaal 6.2 of iets dergelijks en het kan ook niet kneiterhard maar dat hoeft ook niet bij een dergelijke radio.
Ja, en verder werk ik in A’dam 5 x 9 uur en dan hou ik ook nog tijd over om voor al mijn hobby’s.
Foto’s volgen en verder zal ik een topic aanmaken wat betreft mijn citta. Ik ben al op het citta forum bekend maar daar kreeg ik de tip om ook hier een perso aan te maken. Vonden jullie wel leuk zeiden ze daar.
Tot zover dus
Gr Rene alias Admiral
10 december 2014 om 12:37 #495628Admiral (Rene) :
Ik ben al op het citta forum bekend maar daar kreeg ik de tip om ook hier een perso aan te maken. Vonden jullie wel leuk zeiden ze daar.Dat hebben ze dan goed ingeschat;)
En op wat ontbrekende foto,s na is dit wel een mooi voorbeeld hoe je een perso start
(kan je smaak mbt auto,s zeker waarderen
)
Succes met het opknappen van de Citta en ben benieuwd naar de toekomstige vorderingen.10 december 2014 om 13:51 #495629Welkom! Leuke introductie. Duidelijk een liefhebber van techniek.
10 december 2014 om 14:53 #49563010 december 2014 om 16:11 #495632Welkom!
Mijn vader heb verschillende Volvo’s gehad, 1x een 740 met 8 ton op de teller!
Zelf rijd ik sinds kort een Volvo 850 met 2.5 ton op de teller, maar voor een Volvo is die dan net ingereden zoals je al zegt!Helaasis het wel een zware auto die anderhalve ton weegt, dus 180 euro in kwartaal aan wegenbelasting en nog eens een verbruik van 1/10 benzine is het niet bepaald goedkoop rijden:lol
10 december 2014 om 16:19 #495633welkom
geweldige hobby,
zodra ik zover ben dat ik een auto binnen kan stallen koopt ik ook iets boeiends maar een nette oldtimer rijden en netjes houden moet deze binnen staan en dat kan bij mij nog niet
tot zover rijdend in een zeer betrouwbare fiat coupe 2.0 16v turbo redelijke staat
10 december 2014 om 22:49 #495639
Admiral (Rene)citta1234 :
Welkom!Mijn vader heb verschillende Volvo’s gehad, 1x een 740 met 8 ton op de teller!
Zelf rijd ik sinds kort een Volvo 850 met 2.5 ton op de teller, maar voor een Volvo is die dan net ingereden zoals je al zegt!Helaasis het wel een zware auto die anderhalve ton weegt, dus 180 euro in kwartaal aan wegenbelasting en nog eens een verbruik van 1/10 benzine is het niet bepaald goedkoop rijden:lol
Bedankt voor de respons, wilde vanavond wat foto’s uploaden maar ik loop deze week ook wachtdienst en je raad het al voor de 2e keer deze week net thuis wordt je gebeld dat er een hoofdwaterleiding in de straat geklapt is. Eer dat je thuis bent is het weer 23:30. Ga zo mijn bedje in. Foto’s moeten jullie nog even op wachten.
Mijn schoonvader kocht een Volvo 145 uit 1971, ding kwam uit California en had 500.000 mijl gereden en wat bleek, originele motor, bak en achteras zat er nog onder. Mijn schoonvader heeft bijna naar de 1 miljoen km gereden en toen was de motor, bak en achteras echt op.
Ik gebruik mijn 940 estate alleen als het nodig is. Ook dit is een hobby auto waar ik al heel veel spullen heb gekocht om hem zo luxe mogelijk te krijgen. Ik wil alle optie’s erop hebben die er in 1997 te krijgen waren. 2 jaar terug heb ik de 940 gekocht voor 2950 Euro maar ik zit nu al op de 2000 euro aan extra optie’s die ik in die 2 jaar gekocht heb. Het moet er alleen nog op. maar mijn werk neemt zoveel vrije tijd in beslag
11 december 2014 om 13:04 #495641Dat is een goede prestatie voor een Volvo, de 145 is volgens mij de oudere model van de 240. (tenminste daar lijkt hij op).
940 hebben wij vroeger ook gehad, helaas was ik toen nog een klein mannetje en herinner ik me weinig van de 940.
Wel weet ik nog dat we een zeldzame v90 hadden, nieuwere model van 940.
Daar zat een 3.0 6cilinder lijn motor in die helaas weg moest i.v.m lekke koppakking.Ben benieuwt naar de foto’s!
11 december 2014 om 19:19 #495644
Admiral (Rene)fiat 850 special uit 1968 gered van de sloop bij Rutte in VelzenNoord
deze Fiat 127 1300 sport heb ik ook nog gehad. Geweldige auto. 1300 cc met 5 bak en 2 traps carburateur. Ding Liop 180 km/h. Waarom weggedaan dat lezen jullie zo. Maar spijt heb ik wel. Ooit koop ik er weer 1tje.
Ik was al langere tijd gek op een Opel Admiral. En in de auto motor klassiek stond er 1 te koop. Ik ben de 2e eigenaar en de 4e eigenaar, hoe dat kan. Nou, in 2004 kopen door omstandigheden in 2006 verkopen en in 2010 weer van de koper teruggekocht.
Toen ik de Admiral in 2006 verkocht wilde ik een oldtimer station, nu zijn er niet veel oldtimer stations die ik mooi vindt en waar je toch dagelijks in kan rijden. Ik kwam uit bij de Volvo Amazon. Zo is de liefde voor Volvo ook begonnen. Ik heb de Volvo zelf strak gemaakt en gespoten in kleine werkplaats die ik toen had.
Aan deze Volvo heb ik 2,5 jaar gewerkt. In 2009 verkocht omdat ik weer een ander project wilde. En dat werd een Volvo 245 uit 1982 op gas. 2,1 ltr motor, airco, CV, 4 traps automaat en het is een California import.
Deze Volvo is vaak als werkpaard gebruikt
De Volvo 245 heb ik aan mijn zoon van 17 gegeven. Wel met de afspraak dat ik de Volvo restaureer en als hij hem niet meer wil hebben dat ik hem met gesloten portomenee terug neem. Mijn zoon wil hem hoogglans zwart hebben met veel gepolijst RVS, aluminium en chroom. Leder interieur, verlagen, getint glas, 2,3 turbomotor sportvelgen. veer poot brug boven en onder. Van de zomer gaan we starten.
De Opel, Volvo en de Fiat 850 staan in mijn werkplaats welk net 1,5 jaar geleden opgeleverd is.
Hier ben ik 14 jaar geleden begonnen.
En nu heb ik dit.
De rechter helft huur ik
Ik ga nu even replyen en straks weer verder.
11 december 2014 om 20:00 #495645Leuke perso om te lezen. Hier zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen8)
De Opel admiral is zeker een leuke auto. Je ziet ze nog maar weinig op de weg rijden.. Wat voor motor zit hierin?
De Volvo Amazone heeft mijn vader ook gehad
. Zeer comfortabel om in te rijden, had je er toen ook een overdrive in zitten?Het belangrijkste mis ik? Foto’s van de citta:pest
11 december 2014 om 20:37 #495622
Admiral (Rene)We gaan weer verder. Naast auto’s heb ik ook als hobby mijn huis. We wonen in een oud tabaks waren winkel uit 1912. Gekocht in 2001 en zoetjes aan alles vervangen. Op een paar dingen na zoals fundering herstel heb ik alles zelf gedaan. Ik heb niet alles op foto staan, wel van de laatste 2 jaar.
Aanbrengen van nieuwe voegen (snijvoegen)
Het begin van het houtwerk tussen de torentjes, dit is in de jaren 50 van de vorige eeuw weggehaald.
Dit is onze warmte bron in de herfst en winter. ook zelf aangelegd.
Dit is mijn schuurtje, boeidelen en windveren staan hier nog in de grondverf en de deurtjes in de kap zitten er nu ook in. Schuurtje heb ik ook zelf gebouwd incl het slaan van de 8 palen van 6 mtr voor de fundering.
De uitbouw met tuindeuren heb ik gemaakt alleen ontbreekt de tijd om het verder af te maken, maar van het voorjaar ga ik weer met volle moed verder.
Dan is het nu de tijd voor de citta’s. Mijn zoon kocht een citta in Akersloot welk van een dame was geweest.
gestraald, gepoedercoat en het kunststof laten spuiten.
Naderhand kocht ik een citta, een blauw witte
omdat ik niet een standaard citta wilde heb ik een bravo gekocht met de volgende setup
elektrisch blok uitgeboord op 13mm carb en gefreesd op snelle cilinder, 43mm malossi, 13/13 delorto carb met 66 sproeier (winter 68 sproeier), malossi powerlifter, bougie ngk8 (winter bougie ngk7), bougiekabel nieuw, uitlaat standaard snel, 100mm achtervario, standaard voorvario, standaard achtervario, standaard cilinderkop, decompressieklep opnieuw ingefreesd, kop en cilinder gevlakt, pen 10 krukas.
De wielen, frame en blok heb ik overgezet op de citta. Vervolgens een puch sport stuur en lamp gekocht. Voor mijn verjaardag van mijn vrouw een Gilera snelheids meter gekregen. Toen ben ik begonnen met het veranderen van wat dingen en heb ik ook wat overtollige zaken weggeslepen. De buddyseat moet ik nog maken. Ik wilde de citta zo laag mogelijk en hij moest wat stugger worden in de achtervering en ook voor. Ik ga eerst alles kopen en monteren en als alles zit en ik vindt het mooi en hij loopt dan ook zoals het hoort gaat ie weer uit elkaar om gespoten te worden. Oja de 4 spaak velgen zijn vervangen voor oude vespa Si spaakvelgen. Lekker retro en staat hem goed in combinatie met de chromen spatborden.
Ik werk er niet veel aan, soms een uurtje ofzo, ben vooral bezig met resourch en het kopen van spullen. De bedoeling is dat ie van de zomer rijd.
11 december 2014 om 21:10 #495647Respect voor je zeer nette perso 😉 Die zien we natuurlijk erg graag!
P.s. heb je nog plannen met een nog sneller blok?
11 december 2014 om 21:43 #495648
Admiral (Rene)hansieb :
Respect voor je zeer nette perso 😉 Die zien we natuurlijk erg graag!P.s. heb je nog plannen met een nog sneller blok?
Ja dat heb ik, teller kan tot 140 km/h dus. Nee het kan ook te gek, je rijd wel zonder helm weet je. Mijn kymco rijd 65 km/h, ding weegt 110 kg en ik zelf 90 kg. En de kymco komt ondanks dat nog rap van zijn plek. Wat ik wil met mijn citta is trekkracht in combinatie met een top van max 70 km/h. hij moet voornamlijk sterk zijn in het optrekken.
11 december 2014 om 21:51 #495649
Admiral (Rene)11 december 2014 om 22:48 #495650Beetje laat maar welkom op het forum, wat ik tot nu toe zie is erg netjes!
Vakmanschap is hier duidelijk aanwezig!
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.