Vespa-Ciao.NL
:: Adff’s Citta (kick, vario, lc)

Home Forums Perso’s Projecten Adff’s Citta (kick, vario, lc)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 85)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

>>kruin-ritsjerd<<

sjeune vespa alleen vind ik de kleuren combi niet zo

adff
      Topic starter

http://picasaweb.google.nl/verburgpaul/FotoSVario#

who’s got the vario:D 140,-

@ludolf
        kheb volgende week vrij, dus er zal wel het een en ander gespoten worden. (wielen, uitlaat, kappen in antraciet)

Kheb ook traanplaat en nieuwe cdi besteld, dus op mijn verjaardag (20-10) is het gaan met die banaan

adff
        Topic starter

Al lang niks aan men perso gedaan, als de brommer zen nieuwe setup heeft zal ik de beginpost eens flink aanpassen.
          Wil toch graag even delen dat ik binnenkort over de volgende setup beschik:
          43mm DR
          Kickstart carters
          Leovince HM
          43dr Kopje
          1:10,5 vario, 100mm, met heel veel drukveren :lol en malossi voorvario
          Achterbrug met aan de zijkanten stalen binten gelast.

Ook ga ik mijn kappen spuiten in zwart metallic/antraciet, dit matcht goed met steelspray. Of ik het oranje houd weet ik nog niet. Ik wil proberen met een polyester matje een citta variokap te maken.
          Van de uitlaat had ik de lasnaden gebrand en gespoten met hittebestendige autolak, maar in een aantal putjes is niet genoeg lak gekomen :boos, en die demperwol moet toch echt een keer vervangen worden.
          Zit dus potentie in!

Frenklin
          Bijdrager

hey!

je hebt wel een mooie citta daar, lijkt wel op die van mij, alleen bij mij is het oranje blauw!

ik zat ook je filmpje te kijken maar waarom heb je in godsnaam een nummer van enrique iglesias erachter gezet??? =) :lol

adff
            Topic starter

Zeau, heb net mijn perso weer teruggevonden, en ga nu maar eens een begin maken aan het afstoffen ervan.
              Let dus niet op wat hierboven allemaal gepost is!

Na lange tijd heb ik vandaag weer een flink stuk met de citta gereden.
              Zo stond ie erbij aan de ijssel:

Het is wel duidelijk dat ie een flinke spuitbeurt nodig heeft 😐 (kappen hebben de afgelopen maanden in een hoekje liggen verstoffen)
              Dus die komt er dan ook 😀 Binnenkort meivakantie, en heb al aardig wat spuitbussen binnen.
              Kappen worden antraciet, velgen worden matzwart (met 2 van de 9 semi-slicks die hier liggen) en oranje velglint, frame en kroonstuk worden oranje. En dan ga ik nog wat doen met het carbon stickervel. fotosoepje iemand?

Heb trouwens vandaag alwel nieuwe 260mm veren, zijstandaard en zadel gemonteerd. Zadel zit wel èrg hoog, maar veert en zit superchill.

Maar onder de kappen zit alles nu eindelijk goed 🙂
              Heb dit weekend het blok met alles vers in elkaar gezet.
              Setup:
              43mm dr (nieuw) met dr hd kop
              Kickkrukas
              13/13 @ 64 (bougie is nu nog donkerbruin, maar dat licht aan het langzame rijden, miss dat ik na het begin inrijden wel weer 66 neem)
              Weer schoon Malossi filter
              Elec 4 spoels ontsteking,
              bewerkt snorcarter:

Uitlaat weet ik nog niet, beschik over de familie leo: racing(2x), SP(2x), handmade (weer een andere handmade gekocht, kon toch niet zonder:lol)
              En alles zit natuurlijk in zon mooie 4mm achterbrug, waarbij je wel 10 minuten bezig bent om je kickblok ertussen te krijgen en je de subframe moer helemaal los moet draaien.

Vandaag de eerste 50km ermee ingereden, hij vraagt om meer gas maar ik heb 4x de 45-50 aangetikt en voor de rest 30-40 gereden. Het weer was super! eindelijk weer in een t-shirt met 22 graden 8)
              En de revisie was dit keer goed gelukt, kan hem zo laag stationair laten lopen dat ik het toerental kan tellen 😉

Vergeet ik bijna te vertellen over de ciao die ook nog onder de carport staat (mag maar 1 brommer van mijn ouders dus hij staat wel te koop maar ben er niet echt mee bezig) En het magazijn aan onderdelen dat daar inmiddels gevormd is.
              De varioset maakt het ook nog goed, nieuw snaartje ligt ook al klaar maar ik wacht zoiezo tot na het inrijden.
              grtz. Fedde

Daan777
              Moderator

Ja je magazijn wordt aardig volgebouwd heb ik gezien:)
                Maar waarom geen plaats voor je mooie nieuw-type ciao?

BEN JIJ MAAR 10MINUTEN BEZIG OM JE KICKBLOK TE MONTEREN IN DE JMPB BRUG :S :?? ???
                Mij lukt het gewoon NIET!
                Ow die geheimen moet je maar even snel openbaar maken.

En helaas, moet ik wel kotsen op je zadel:)

adff
                Topic starter

@ daan777
                  Ja magazijn is leuk vol, heb vandaag een elec ombouwsetje ombouwsetje op de post gedaan. Eens even geteld, en ik had inclusief de ciao 6 electrische ontstekingen liggen 😀
                  Dat kickblok heb ik de halve winter op kunnen oefenen, maar zonder de subframebout los is het echt niet te doen.

Het zadel zit egt relax, zo slecht is dat nog niet om wat hoger te zitten. Super vering en zit lekker zacht, (in vergelijking met die houten plank die ze een std zadel noemen :|) Looks zijn trouwens al heel anders als er een broodje achterop zit, kijk maar naar steyn’s oude citta.

Nog een paar foto’s:

Ciao!

Alvast 1 bandje ingekleurd

En nog even een plaatje van het verse blokje

En vandaag weer 40km gereden 🙂 Als je dan 30 rijdt en je geeft even gas komt de voorvork helemaal omhoog en veert het zadel wat in, echt het gevoel dat je opstijgt haha :lol

Dylan
                  Donateur

hey 😀 leuk dat je weer wat aan je citta gaat doen ..alleen vind ik die uitlaat wat minder, wat een knalpijp! 😉 ga zo door met je citta zou ik zeggen 🙂

adff
                    Topic starter

Zeau, de citta ligt compleet uitelkaar. Ik ga alles spuiten 🙂
                      Kleurencombo wordt: oranje frame en kroonstuk, glanszwarte velgen (met oranje velglint) en antraciet kappen.

Was al aan de velgen begonnen met kaalmaken, maar het is écht niet te doen, vooral met al die verflagen erop.
                      Dus vandaag toch maar eens een straler opgezocht, en dit is het resultaat:

Het is alleen erg ruw, voelt ongeveer als p80. Dus ik weet nog niet hoe ik het moet gaan spuiten omdat ik het niet naar p400 kan schuren. Dus ik denk nu even met p150 eroverheen en dan primen-schuren-primen-schuren-primen zoiets?

Heb ook flink wat nieuwe onderdelen, zoiezo het hele motorblok gereviceerd. Cilinder ziet er nog perfect uit na 300km.
                      Balhoofdsetje, banden, voorspatbord, koplampspoiler, veren, zadel, stuurschuimpje, zijstandaard, gereedschapsdekseltje, bekabeling etc etc. Je kent het wel 😀

Poelll13
                      Bijdrager

zooo heej, weer lekker wat werk verricht 😀
                        dat word zeker een mooi project

niceVespa
                        Bijdrager

miss heel dunlaagje spuitplamuur ideetje weet niet of he werkt?

GTZ NV

Martijnvanheerde
                          Donateur

Kan zat joh, ik heb het ook meteen na het stralen gedaan :thumb

adff
                            Topic starter

En toen werd het een Kick-Vario-LC citta 🙂
                              foto´s van MP:

@ niceVespa
                              Ja, zit te twijfelen of ik de primer als plamuur gebruik of ook nog een aparte filler.

@Martijnvanheerde
                              Tussen welke lagen door heb jij dan geschuurd, heb je ook een foto ofzo ervan?

Martijnvanheerde
                              Donateur

Heb mijn velgen gestraald. En toen 2 keer in de 2k grondlak/filler gezet:

Het is net zo glad als dit:

En daarna gespoten:

Kan dus prima. Als ik vervuil kan ik de foto’s wel weer weg halen hoor;)

Daan777
                                Moderator

Naiz, hossel alleen wel even een polini rad, want zometeen is het een kickvarioL en niet LC, die radiateur van eurocilindro koelt echt geen poep.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 85)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.