Vespa-Ciao.NL
:: Achterwiel zit ruimte op

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterwiel zit ruimte op

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jayjay00
    Topic starter

Hallo allemaal,

Zoals de tittel al zegt zit er ruimte op het achterwiel. De ruimte zit tussen het klokhuis en het wiel. Als ik rond 45/50 rij komt er ook raar geluid uit alsof dat er een boutje door het hele wiel gaat. Uit elkaar gehaald en schoon gemaakt maar probleem blijft. Nou dacht ik dat de bout niet goed aangedraaid is. De bout die de klokhuis in het wiel houd maar dit zit gewoon vast. Niet te vast want dan draait het Achterwiellagerplaat niet mee. Ook als ik het wiel vast pak en heen en weer schud tikt het klokhuis tegen het binnen wiel. Nou wil ik zoiezo een nieuwe Achterwiellagerplaat kopen omdat die van mij al oud is. Mankeert volgens mij niks aan. Maar ga mijn ciao van het weekend spuiten dus wil alles nieuw erop hebben. En wil ik het Achtercardan reviseren omdat ik er laatst nieuwe olie ingedaan maar hij heeft best na gelekt. En nou weet ik dat als je teveel olie in doet dat hij een ontluchtingsgat heeft. Maar heb er gewoon ingedaan als het moet. Alleen is mijn vraag bij het revisie set van de site jmpb staan 3 grotere busjes op de foto en een kleine. Bij mijn oude velg zat er maar 1 busje in aan de buitenkant gezien bedoel ik. En mijn nieuwe set velgen zitten er 3. Hieronder foto 1 van mijn nieuwe velg met rooie rondjes aan gegeven van de bussen. En foto 2 de oude velg.

En dit is mijn oude.

niek1992
      Bijdrager

Dat zijn lagers. Je oude heeft een bromvertanding, en je nieuwe een snorvertanding. Brom heeft maar 2 tandwielen, en snor dus 4.

Remt hij nog wel naar behoren? of valt dat mee? Kijk even of de poulie goed vast zit. Want het is vreemd als je alleen rond de 45/50 dat geratel heb. Verder lijkt het alsof je klok wel lekt, aangezien de velg op je eerste foto best vettig is rond je klok.

Trek hem even uit je velg, en bekijk hem van de andere kant, of hier geen rare oliedruppels of beschadigingen zitten.

jayjay00
        Topic starter

He niek. De 2de foto is het oude velg en de eigenaar zij al dat ik er niet aan moest komen want het papieren pakking is beetje stuk gegaan. Snapte toen niet helemaal wat hij daar mee bedoelde. Totdat ik het onderste bout eraf draaide en toen al het olie eruitlekte. En dat is de bout waar je het wiel mee vast draait op het frame. Dus zit een gat in. Nou heb ik die andere velgen gehaald(oranje), Nou heb hem eraf gehad en is helemaal perfect. Remmen doet i niet super terwijl hij zo goed als nieuwe remschoen heeft. Maar het oude achterwiel remde ook zelfde (niet al te best). Heb me daar nooit in verdiept want ik weet dat een maatje van mij ook niet goed remde. Hij zij toen dat dat een kwaal van die ciaos is. Dus rem altijd met voor en achterrem en als ik hard moet remmen gebruik ik me voeten er ook nog bij. Moet ik anders die brom klokhuis reviseren en erin zetten? Weet alleen nog niet hoe ik dat gat zou moeten opvullen. Volgens mij hebben ze er gewoon een te lange bout in gedaan.

Edit: Ik heb hem net uit elkaar gehaald en is net alsof hij aan de onderkant lekt heb het aan gegeven met een rooie cirkel. Nou zou de lekkage misschien ook kunnen komen door de ontluchtingsgat? want er ging bijna heel zoon klein vlesje van kroon olie in zoon klein potje. Scooter boer zij dat als ik het wiel rechtop heb staan. Olie in het gat moet gieten tot het randje waar het gat begint zeg maar. Dat heb ik gedaan. Maar zoon setje als dit http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/mechanisch/cardandelen/revisieset-achtercardan-citta-ciao.html kan ik mijn cardandeel mee reviseren? Hier zijn de foto`s

EDIT: Wie kan me vertellen welke revisie setje ik nodig heb voor mijn snor achterklok? Heb even gezocht op forum maar stond dat dit setje http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/mechanisch/cardandelen/revisieset-achtercardan-citta-ciao.html. Voor de brommer klok is en niet snor. Dus welke heb ik nodig?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.