Vespa-Ciao.NL
:: Achterwiel moer

Home Forums Techniek Mechanisch Achterwiel moer

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bryanv
    Topic starter

Ik was aan het rijden met de Ciao en merkte dat het achterwiel wat speling had en het ook wat lawaai maakte bij het remmen.

Thuis zag ik dat de moer aan het achterwiel (waar het freewheel op zit) bijna volledig was losgekomen.

Ik wil dit nu terug vastdraaien maar ik blijf maar draaien, schroefdraad lijkt dol te zijn, maar ik zie niks.

Zou het aan de moer of aan de as in de klok liggen? Maakt het veel uit als ik deze gewoon volledig aandraai en met schroefdraadborging vast zet?

Alvast bedankt

niek1992
      Bijdrager

Zou het aan de moer of aan de as in de klok liggen? Maakt het veel uit als ik deze gewoon volledig aandraai en met schroefdraadborging vast zet?

Heb hier zelf ook last van (gehad). Vaak is het schroefdraad in de moer niet goed meer sinds de as van een harder metaal is dan de moer. Zelf heb ik het opgelost door het freewheel er voor de helft af te halen, hierdoor heb je een oppervlak waarop je kan hameren. Dit heeft natuurlijk wel alleen nut als het schroefdraad nog enigsinds pakkend is. Nadat ik hem vastgehamert heb, smeer ik wat Owatrol-olie op het uiteinde van het asje en laat dit drogen. Trilt niet meer los.

In jouw geval zou ik de achtermoer er even af halen en het draad inspecteren. Mocht het draad in de moer inderdaad weg zijn, gewoon vervangen. Loctite gaat dit niet verhelpen ben ik bang.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.