Vespa-Ciao.NL
:: Achterwiel BlokkeerT

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterwiel BlokkeerT

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Topic starter

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn achterwiel, hij blokkeert namelijk, d8 eerst dat het aan de poelie lag, maar die had ik er afgehaald en toen blokkeerde hij nog steeds..

Vanmorgen toen ik naar school ging gebeurde het ook, ma daarna kon ik weer rijden.. maar nu blijft die blokkeren..

Ik hoorde al een paar weekjes gepiep uit mijn achterwiel komen, dus dan ligt het aan de olie tog?

kmoet gewoon die olie verversen? maar welke olie?

heb hier ook nog olie dat ik voor mijn voorvork had gebruikt

kan dat er ook in?

Wat moet ik precies doen?

Rebel

Je moet versnellingsbak olie erin doen 😉

Mike
        Bijdrager

gear box olie .. gewoon bij scooter boer halen.. ik ken het probleem van een ouwe vriend van me.. zijn naaf was egt stuk!

ik hoop dat ie te redden is!

Mike

.-{2F4OV}-.

Weet je cker dat het aan het achterwiel ligt?

Khad namelijk ong hetzelfde en toen lag het eraan dat de koppeling blokkeerde;)

Kheb verder mn olie nooit ververst. Volges mij kun je dit gwoon erbij gieten in een gaatje in de naafdeksel.

Kweet niet of je dezelfde olie mag gebruike…

iaccaloco
            Bijdrager

Hij blokkeert niet zomaar “omdat er geen olie in zit”

Geloof mij maar, er is meer aan de hand hoor!

Ik zou ‘m ff openhalen, en alvast m’n spaarpot omkeren, grote kans dat ie niet meer te redden is…..

Als ’t moet kan ik je wel aan een andere naaf helpen!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

vespa ciao het gebakje
              Bijdrager

scoogear kroon oil 75W90

die transmissie olie heb ik er in zitten 😀

PoliniCitta
                Topic starter

ik heb hier van dat spul dat heet valvoline topgard: with valvoline HC-Synthetic Technology

SAE 10W-40 Motor Oil

kan dat erin?

Lekkere Bekker
                  Bijdrager

Lol ik heb dit ook een keer gehad mijn wiel blokeerde toen heeft mijn vader eens een paar keer met de hamer tegen het vliegwiel geramt en toen deed die het weer 😀

PoliniCitta
                    Topic starter

hoe haal ik die naaf eruit dan? kheb die 4 schroefjes eraluit maakt die naaf wil der niet uit?

wie weet hoe dat moet?>

PoliniCitta
                      Topic starter

kweet al hoe het moet en wie weet nou of dit erook in kan:”

valvoline topgard: with valvoline HC-Synthetic Technology

SAE 10W-40 Motor Oil

Rebel

Dat is motorolie,
                          lijkt me dat je beter gear box oil erin kunt doen.
                          Dat is tenminste voor tandwielen enzo.

PoliniCitta
                          Topic starter

pffff moet ik dus weer wat kopennn , en hier zijn afzetters man

PoliniCitta
                            Topic starter

ohja en waar je dat gedoe in moet doen, zit allemaal zwarte smeer… dat is niet goed tog?

mijn tandwielen zijn tog niet stuk? hoop ik

ik krijg die ding er niet af met waterpomptang en met een baco kan ik er niet eens tussenkomen….

kk zooi

Jacky
                              Bijdrager

Is dat niet ook gewoon olie? Die er in zit. Denk dat die klok wel gaar is. K had het laats bij een citta was helemaal droog gereden en moest ook een nieuwe klok op. Handig is om die grote bout tussen de bankschroef te zetten en dan met het wiel te draaien, zo kan je veel kracht zetten. btw alsje knopje edit drukt kanje nogwat bij je vorige post voegen:)(hoefje geen 2x te posten)

Jeroen
                                Bijdrager

Jacky :
                                  Is dat niet ook gewoon olie? Die er in zit. Denk dat die klok wel gaar is. K had het laats bij een citta was helemaal droog gereden en moest ook een nieuwe klok op. Handig is om die grote bout tussen de bankschroef te zetten en dan met het wiel te draaien, zo kan je veel kracht zetten. btw alsje knopje edit drukt kanje nogwat bij je vorige post voegen:)(hoefje geen 2x te posten)

maar meestal zit het tandwiel er nog op en dan gaat dat niet zoals jij dat zegt.

ze kunnen inderdaad heel vast zitten, ik zou of nog eens met waterpomp tang proberen en anders op zoek gaan naar een steeksleutel 34/36. Daar heb je tenminste altijd grip mee!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.