Vespa-Ciao.NL
:: achterwiel blokkeert

Home Forums Techniek Problemen oplossen achterwiel blokkeert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Perdidonaholanda
    Topic starter

Hallo,

Gisteren heb ik alles aangesloten op mijn ciao. vandaag probeer ik hem aan te rennen, maar het vreemde is dat mijn achterwiel blokkeert. Is dit normaal? Ik moet er echt met mijn volle gewicht op gaan hangen wil het achterwiel ronddraaien. Echter hij slaat nog steeds niet aan. Aangezien mijn frame pas gecoat is heb ik ook maar gelijk een extra kabeltje van de bobine naar het blok gemaakt voor de massa.
      CP’s staan goed en de condensator is pas nieuw.
      De decompressie is ook nieuw en juist aangesloten.
      Wie o wie kan me helpen met mijn ciao aan de praat te krijgen?

1-feb
      Bijdrager

dat komt door de compressie en de weerstand van de vario. Ik weet niet of je decompressie gebruikt zo nee zou ik wel doen. En lukt dat niet kun je met een boormachine op de krukasmoet hem aandraain maar je zult dan wel iets moeten zoeken em hem normaal aan te krijgen.

Perdidonaholanda
        Topic starter

Decompressie gebruik ik, maar het lukt nog steeds niet.
          Hij vonkt goed en de benzine toevoer ik ook in orde.

1-feb
          Bijdrager

Als je met je hand aan de voorvario gaat draaien heeft hij dan veer weerstand? Als het makkelijk gaat dan heeft hij ergens valse lucht.

Perdidonaholanda
            Topic starter

1/2 :
              Als je met je hand aan de voorvario gaat draaien heeft hij dan veer weerstand? Als het makkelijk gaat dan heeft hij ergens valse lucht.

vario heeft voldoende weerstand. Het blok loopt goed. Ik heb hem (toen ik nog geen vario erop had) de boormachine op de koppeling gezet om hem aan te krijgen (vanwege de versleten v-snaar kon ik hem niet aanlopen). Het blok is gereviseerd.
              Alleen het (zonder de boormachine) aankrijgen is het probleem.

Edit: probleem gevonden….decompressiehendel ging niet zoals het moet. Nu start ie wel! :lol

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.