Vespa-Ciao.NL
:: achterwiel blokeerd

Home Forums Techniek Vario achterwiel blokeerd

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Ik heb net m’n vario snaar binnen van jmpb. En ik wilde natuurlijk m’n vario testen. Maar het probleem is dat als ik hem aan wil lopen dit amper gaat. Het achterwiel blokeerd gewoon. Iemand een idee hoe dit kan?

JayL
      Bijdrager

kan je wel achteruit duwen zonder dat ie blokkeerd? dan zitten ws de startveren er niet meer in

Anoniem

Die heb ik er zelf net utigehaald omdat ik dacht dat die dan wel misschien aan ging, Want met die start veren erin gaat het ook kut.

EDIT: ik heb die start veertjes er maar weer ingedaan en nu gaat die wel gewoon weer aan 😛 Alleen als ik ook maar 1 cm naar rechts stuur, remt die en valt die uit. Dus moeten die kabels wat losser.

KennyVespa
          Bijdrager

koppeling loopt aan, heb dit ook gehad 😉

kijk maar naar slijt sporen bij de achterkoppeling 🙂

weet bijna zeker dat dit het is 😀

superindo
            Bijdrager

misschien mist er een ringetje in de achterklok.
              ik zou hem even uit elkaar halen en kijken of alle ringetjes goed zitten. en koop desnoods een revisiesetje
              dan weet je zeker dat je alles compleet hebt
              ik heb nu ongeveer het zelfde probleem, er komt hard schurend geluid uit mn achter klok, ik heb hem even uit elkaar gehaald en toen goed bekeken, schoongemaakt opnieuw in olieën etc. alles zag er goed uit, tandwielen nog helemaal heel, alle lagers zaten er nog goed in.
              toen heb ik hem opnieuw in elkaar gezet en de 4 laatste bouten goed aangedraait, maar toen draaide het achterklok niet meer:'( maar toen ik die bouten weer wat losser draaide(1,5 slag losser) draaide hij wel goed. (waarschijnlijk mist er een ringetje ofzo.)
              Dus ik denk dat ik maar het beste een compleet revisie set kan aanschaffen zodat alles compleet is en goed functioneerd.
              hier volgen wat foto’s van mijn vario achter klokje.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.