Vespa-Ciao.NL
:: achterwiel bevestiging moer dinges

Home Forums Techniek Problemen oplossen achterwiel bevestiging moer dinges

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

just1991
    Topic starter

oke…..

pfff word er ondertussen wel erg moe van dat het nou nooit in 1keer goed kan gaan en ik ook altijd overal achterheen moet gaan.
      Want wat nu weer het probleem is ik had laatst 2 nieuwen wielen gekocht omdat ik oldtimer wielen had.(die binnenkort te koop zijn) Nou zit er in dat nieuwe achterwiel dus al een deuk :S waar ik niks van wist ! en volgens mijn vader zo’n diepe deuk dat je die zeker gaat voelen tijdens het rijden…
      Anywayz ik leuk dat wiel wisselen kom ik er achter dat die andere kant van het wiel (waar je freewheel zit) een heel andere constructie heeft ! dan dat oude wiel het nieuwere wiel heeft een dikkere as.
      Nou heb ik daar dus niet de benodigde moer voor maar wat heb ik dan WEL nodig om het vast te zetten ?
      (ik heb nog wel een schaal met 2 gaten waar 2bouten door heen gaan die dan in me frame vast komen maar daar heb ik waarschijnlijk dus niks meer aan die moer die daar ook bij zat past ook niet op die as.)

heb ik dit nodig: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=496
      en deze ?: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=497

groet just

P.s iemand nog een echte variomoer over zoals die op JMPB ?

Loek
      Bijdrager

Maak anders eens een foto dat verduidelijkt de boel. Je hebt gewoon een oldtimernaaf.

just1991
        Topic starter

nee ik heb geen oldtimer naaf meer ik heb toch nieuwe wielen gekocht met een vario

Lennaert
          Sleutelbeheerder

je zegt dat je die plaat al hebt met 2 gaten voor 2 bouten. dus de 1e foto heb je al.
            en aan de andere kant kan je gewoon je oude freewheel doen of idd zo een losse moer kopen.

just1991
            Topic starter

dat freewheel heb ik niet meer maar die heb je ook niet nodig
              En dat het zo makkelijk is en die as heeft ook een vrij groot gat en denk niet dat er een normale moer op past andere spoed of dergelijk ? zal morgen even een aantal foto’s uploaden

en dat ding op de eerste foto heb ik niet ! ik heb wel een vele grotere ronde schaal een soort kom maar die zat aan de andere kant (van het freewheel) ik heb zeg maar een recht stukje dun plaat met 2gaatjes aan de variokant

jeha
              Bijdrager

je hebt inderdaad de 2 dingen op de jmpb foto`s nodig en de 2de foto is gewoon het binnenste van een freewheel
                met deze 2 dingen moet je je velg gewoon kunnen monteren:thumb

just1991
                Topic starter

hoebedoel je het binneste van een freewheel ? ik bedoel die ”moer” is wel 12,50 dus beter dat ik hem niet koop en er vervolegsn nietrs aan heb

Docs
                  Donateur

maak eens een duidelijke foto van je probleem:P plaatjes doen wonderen:p ik snap het probleem namelijk niet helemaal, en waarschijnlijk meerdere met mij, vandaar de weinig antwoorden.

just1991
                    Topic starter

heeft er anders nog iemand een foto van zijn achterkant ?? het liefst van bijde kanten

hier zie je de oude moer die op me oude wiel zat, de moer heeft een te klein gat om op de nieuwe naaf te passen. En daar achter zie je dat platte stukje rechte plaat wat aan de andere kant zat bij de poelie om hem daar stabiel op het frame te houden. denk ik

Hier zie je die oude schaal die op me oude wiel zat maar ik had hem dan even op me nieuwe wiel geplaatst maar ik kan er verders niet veel mee omdat ik hem niet kan vast draaien met die moer van hierboven

Hier zie je de oude naaf die dus minder schroefdraad heeft en dunner is.

en hier de nieuwe die dikker is

Docs
                      Donateur

je moet die plaat en moer hebben die jij hierboven zelf al liet zien van jmpb;)

just1991
                        Topic starter

12,50 voor een moer man de ()&@#)#&$ wat een geld…

iemand anders nog een idee ? een normale moer of zoiets ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.