Vespa-Ciao.NL
:: Achtervario platen

Home Forums Techniek Vario Achtervario platen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Hey jongens.

Ik had dus net even boven me brommer gekeken (ja hoe verzin je het he) en ik zag tog men verbijstering dat die achterste platen egt helemaal scheef stonden.
      als je er dus bovenop stond : zo zegmaar

Dus ik d8 huh, nouja achtervario uit elkaar, grote moer eraf en toen ik die 100mm achterpoelie over de achterkoppeling deed (waar de koppeling schoentjes op zaten) had hij echt VETTE speling, dus hij trekt zich zegmaar vast in die bus op de vario.

is het nou de platen die slijten of die hele achtervario ?

Want die platen kan ik wel nieuw krijgen, want dan moet ik dat maar doen en heb ik er geen last van (ik had trouwens altijd al een beetje speling erin)

Ook merk ik het met starten, als ik hem wil aanrennen slipt de vsnaar gewoon door op de voorkoppeling omdat hij achter gewoon heel slap is enzo.

ps. ik kan niet wachten op me 70cc polini KIT RACING 😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Vespaflappie
      Bijdrager

Hmm of je platen zijn op of je bus heeft speling en je koppeling is dood…Foto’s zeggen meer als woorden..

Ps. Net of ons et iets boeit:P:P

Herr Flick
        Topic starter

nou hier de fotos dan maar he

bij die 1ste foto kun je dus die koperen bus zien, dies bij 1 stuk nog aardig en andere kant helemaal weg geslepen :S, en die onderste foto laat zien wat je dan krijg. onbalans. dus als je op top rijd (bijvoorbeeld) slijt hij gewoon tegen mij koppeling schoentjes aan etc.

hij start ook moeilijk omdat de vsnaar gewoon doorslipt tussen die platen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Tonni
          Moderator

De bus zal wel versleten zijn, gebeurt vaker. Die vario’s zijn over het algemeen redelijk antiek he?? Gewoon nieuwe platen halen, kun je meteen 90mm kopen. Je kan trouwens je geleidebus even nameten of ie nog mooi rond is en wat de maat is, dan controleer ik het even of het bij mijne gelijk is.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.