Vespa-Ciao.NL
:: Achterremschijf Vespa Boxer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterremschijf Vespa Boxer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MarijnPloeg
    Topic starter

Beste, ik ben mijn achterrem aan het aanpakken aangezien hij niet meer uitstekend remt. Allereerst heb ik de oude schijf opgeschuurt maar dat hielp niet enorm dus heb ik een nieuwe schijf er op gemonteerd maar nu remt hij helemaal niet meer…, Ik heb van alles geprobeerd maar loop een beetje vast. Iemand tips of ziet iemand direct wat er mis is? (Ja ik heb uiteraard het veertje terug gemonteerd, dit is voor de foto)

AC1272E3-5751-4B03-BC5D-147FFAA4CC62233A9870-84A8-4C03-96E4-4B0C49697BE98915358E-54A4-4241-9D85-67B6B96C8C01E7F727DA-2FA6-4B35-8DEC-D9FE2B8D9F80

MarijnPloeg
      Topic starter

Update: het is ondertussen gelukt, ik heb de schijf en de binnenkant van het wiel beiden opgeschuurt en schoongemaakt en alles weer strak in elkaar gedraaid en hij remt weer als nieuw!

Wim
        Bijdrager

Goed zo.
          Maar je hebt wel een remtrommel met een remschoen.

Dus geen remschijf.
          Dat is wat anders(maar wel een rem)
          Google is your friend.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

sleutel10
          Bijdrager

De remtrommel in het wiel moet je eens opmeten er is namelijk een slijtage limiet als hij daar overheen is gegaan dan kun je de velg weggooien of je zult hem moeten ombouwen naar schijfrem (helemaal custom eigenlijk).

Het beste is om iemand te vinden die voor jouw de remtrommel kan afdraaien in een draaibank. Ik zou er zelf niet aan gaan schuren want dan maak je het probleem alleen nog maar erger. Deze ervaring heb ik zelf al opgedaan met een simpele Engelse fiets een tijd geleden…

Nog een hele goede tip.
            Maak alles eens goed schoon met een messing borstel en remmenreiniger. Want de trommel in je velg ziet er erg vettig uit, dit gaat absoluut niet helpen met remmen als de boel vettig is. Tijdens het remmen wil je juist maximale weerstand en wrijving van het rem schoentje tot op de wanden van de trommel. Maar meet eerst je velg van binnen maar eens op want ik hem een vermoeden dat deze ID/OD combinatie van het trommel aan de binnenkant misschien ook een rol speelt. Het is en blijft tenslotte oud spul. Bij auto’s vervangen ze de trommels gewoon na een bepaalde tijd of als je schijven hebt vervang je die maar dat gaat hier niet, dus zul je moeten kijken of je er nog een heel klein beetje van af kunt laten draaien als daar nog ruimte voor is.

cittadriver
            Donateur

Als ik je remmen zo bekijk en je eigen oplossing lees. Is er niks mis met je remmen. Op een vettige iet wat versleten voering na. Ik zou zeggen dat je keering van je uitgaande as van de klok lek is. Zeker als ik zie hoe vettig het allemaal is. Zit er nog olie in je klok? Controleer dit zsm voordat je klok kapot loopt.

Succes

Wim
              Bijdrager

Hij remt toch weer als nieuw zegt ie??

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

cittadriver
                Donateur

Yo Wim,

Hij remt idd weer als nieuw dat geef ik zelf ook al aan in mijn reply. Echter kijk ik iets verder en zie ik zijn mogelijke oorzaak. Het lijkt me daarom handig dit nog even te vermelden. Zodat MarijnPloeg niet weer tegen de zelfde problemen aanloopt of een mogelijk groter probleem krijgt dat zijn klokje kapot gaat. Mocht MarijnPloeg hier niet van gediend zijn kan die dit ook wel zelf zeggen lijkt mij.

Groet.

MarijnPloeg
                  Topic starter

Dag allen, bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet ontzettend ervaren in het restaureren dus elke tip/uitleg is altijd welkom! Bedankt voor de tips dus. Het was achteraf dus echt een té vette trommel en schoen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.