Vespa-Ciao.NL
:: Achterremkabel monteren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterremkabel monteren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tom87
    Topic starter

Hallo kenners,

Had laatst een platte achterband, dus wiel eruit gehaald en bandje vervangen.

Alles ging top, alleen wat een geklooi om de achterremkabel weer fatsoenlijk terug te zetten. Ik hoop dat het aan mij ligt, want ik kreeg het maar niet voor elkaar op een logische manier.

Uiteindelijk heb ik hem zo vastgemaakt:

Maar hoe doen jullie dit nou? Had eerst de moer met dat verloopding vastgezet op de kabel en daarna in die haak van de achterrempot proberen te haken, maar hiermee kreeg ik de kabel niet fatsoendelijk op spanning.

Toen klooien met kabel erom spannen en daarna pas vastdraaien. Daarom zit ie nu op zijn kop.

Wellicht hebben jullie tips voor de volgende keer zodat ik niet meer zo loop te klooien.

Ik dank jullie voor tips.

Wilk1985
      Moderator

Ik keur het goed hoor 😉

maar je hoort eigenlijk een andere ring te hebben, die erin valt. Je kan de kabel met een tang wat op zijn plaats trekken dan gaat het ook wat makkelijker.

Als je erg vaak met je achtterrem prutst kan je een tweede stelbout plaatsen op de plek waar de kabel nu in je frame tegengehouden wordt en dan heb je wat meer stelmogelijkheid.

! Joor !

Wat ook werkt is je rem als laatste loshalen als je je wiel eruit haalt en weer er achter haken voordat je je wiel weer vast maakt.

gileracitta
          Bijdrager

Ik heb er een dikker bout in gezet met betere ringen.

Edit: Wil nog 1x in een bout klein gaatje boren met een kolomboormachine, dan krijg je het zelfde systeeem als bij de voorrem.

tom87
            Topic starter

Bedankt voor het meedenken, het het functioneert nu gewoon. Maar de volgende keer hoop ik niet meer zo te pielen.

Wilk1985, wat jij zegt klopt inderdaad. Volgens mij heb ik die ring ooit eens kwijtgemaakt.

In ieder geval bedankt voor de tips, scheelt weer wat geklooi de volgende keer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.