Vespa-Ciao.NL
:: Achterrem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterrem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Topic starter

Kzit al een tijdje zonder achterrem, simpelweg omdat ik niet weet wat het probleem is. Kabel is goed gespannen, remschoen is goed.

Maar laatst zei iemand mij dat het ook wel aan de velg kan liggen? Dat die van binnen op is ofzoiets?
      Nu kan ik een ander achtervelgje krijgen. Maar zou wel zeker willen weten of dit het probleem is.

ook is mijn achterbrug krom, zou dat er ook iets mee te maken hebben?

Heb al 3 achterklokken in mn velg gedaan die ik nu heb. maar hij remt maar een klein beetje elke keer.
      Zal het aan de velg liggen?

Graag hierop uw antwoord.

Gr. mattiee

nle^

het kan er ook aan ligen dat je bouten van je achtervelg los zitten,
        ik zou daar eens naar kijken.

Crullie
        Donateur

Achterwiel eruit halen en de binnenkant van het wiel dus de rem voering daar waar remblok het wiel raakt goed bekijken op groefen of slijt plekken, zitten die er niet dan is je klok lek en rem je dus op een olie laagje inplaats van staal.

Vaak is een goede schoonmaak beurt en remvoering ff onvetten en remblokje ff voorzichtig opschuren al genoeg voor een betere rem. Moet je natuurlijk wel het lekken van de klok nog oplossen.

TICKLING BARN

PoliniCitta
          Topic starter

kzal van et weekend eens kijken, denk wel dat het aan mn velg ligt, want 1 van die 3 klokken moet toch wel goed zyn.

Zer0r0nin
            Bijdrager

waarschijnlijk ligt het aan je velg. Bij mij is dit namelijk hetzelfde geval.
              Er staat op het forum een how to over rem-bekrachtiging. daar staat de oplossing voor jouw en mij. Namelijk een extra stukje aan je remschoen lassen.
              Of je moet ergens een goeie velg op de kop kunnen tikken.

Helaas een veel voorkomend citta probleem.:(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.