Vespa-Ciao.NL
:: achterpoelie

Home Forums Techniek Opvoeren achterpoelie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

teenhakker
    Topic starter

hallo,

tja mijn brommer rijd nog steeds niet harder XD (de snelheid bleek zelfs 30 te zijn ipv 35)
      en ik vraag me ook af of dit niet toevallig gewoon een snorbrommer met een geel kenteken is x]
      maargoed,
      ik ben dus op zoek naar de goedkoopste oplossing om deze brommer zo hard mogenlijk te laten rijden.
      er zit nu een standaard poelie in, hoeveel snelheid win ik er ongeveer mee als ik een 80 mm poelie erin zet? of een 70?
      gaat de trekkracht heel hard achteruit of valt dat wel mee?
      en hoe zie ik of er een bromklok of een snorklok in zit??

alvast bedankt

just1991
      Bijdrager

ongeveer 5met 80 en 70=10 denk ik zo aangezien de mijne met 80 +-7km/h harder ging

teenhakker
        Topic starter

owkee, en een 60 mm dan?
          scheelt het veel in hoe hard ie optrekt?

tnerual
          Bijdrager

jaa scheelt heel veel…

ik raad je aan je inlaat te veilen, leuke 50 of 65cc, proma circuit..
            en bromvnaaf of complete vario

just1991
            Bijdrager

ik zal zo ie zo veilen van de inlaat en evnt spoelers als je een andere cilinder heb bijv DR en dan poelie 80 met proma cc of leovince cc

teenhakker
              Topic starter

hm
                als je van een standaard carb naar een 13/13 carb gaat, is uitveilen dan nodig??
                hoe groot is de kans dat ik dat veilen verneuk XD en hoeveel scheelt het me in snelheid??
                ik was ook maar even langs de brommerboer geweest voor wat info
                maar die vond het maar een raar verhaal, hij dacht dat er iets dichtgekoolt zat ofzo. hij zei eerst de uitlaat maar dat is iig niet zo.
                ik merk geen rare dingen aan de motor hij loopt supersoepel trilt bijna niet…

just1991
                Bijdrager

veilen niet perse maar opboren naar 13mm wel want normaal gesproken is dat gat van je inlaat maar iets van 9mm en hoeveel het scheelt tsjaa misschien weer iets van 7km/h

teenhakker
                  Topic starter

owkee
                    en als ik er dan een andere uitlaat onder zet,
                    wat voor een moet ik er dan nemen en hoeveel scheelt dat ongeveer?
                    mijn budged ligt rond de 100 euro voor een uitlaat, welke kan ik dan het beste nemen ?

just1991
                    Bijdrager

tsjaa meningen verschillen de eene wilt een proma cc vanwege de dikke boost en de ander wilt een leovince cc vanwege het goede optrekken en weer een ander wilt een malossie cc die nu in de aanbieding is bij jmpb

maar ik heb nog wel een goede leovince cc voor je met proma cc demper hij heeft GEEN roest en is in topstaat 😉 bijna zo goed als nieuw alleen beetje zwart van de olie in de eerste bocht omdat ik hem altijd insmeerde tegen het roesten

teenhakker
                      Topic starter

en hoeveel scheelt zo’n uitlaat me in snelheid ?

Docs
                        Donateur

in vergelijking met een standaard? dan ga je zo een 10 omhoog;) je kunt er dan ook meteen een kleinere poelie (is zelfs aan te raden) op zetten omdat je met de andere uitlaat harder optrekt, dan ga je nog weer iet sneller.

proma cc = snel/iets sneller op trekken dan de standaard, maar redelijk wat lawaai(komt door de standaard proma demper, een leo dempertje er op scheelt al veel)

leo krul = ietsjes langzamer dan de proma, maar trekt weer harder op. is ook iets stiller dan de proma.

Dit soort dingen zijn trouwens ook gewoon terug te vinden in de meningen/ervaringen topics;)

teenhakker
                          Topic starter

ja ik had al wat rond zitten kijken bij de meningen enzo, en die uitlaten tests ed
                            maar mijn brommerboer had het er over dat er iets dichtgekoolt zou zitten in de cylinder ofzo.
                            hoe merk ik dat als dat zo is ?
                            de motor geeft niet meer weerstand bij het starten als andere vespatjes
                            hij loopt niet stroef ofzo, hij maakt geen herrie en hij trilt ook niet superhard.
                            dus het lijkt me stug dat er iets dichtgekoolt zat ofzo wat de brommerboer zei.

Jarco
                            Bijdrager

Uitlaatpoort van mijn vriendin der brommer zat ook dichtgekoold,
                              merkte je niks van maar reed voor geen meter meer.
                              Je uitlaat poort word veel kleiner en verliest dus al zijn power.

teenhakker
                              Topic starter

owkee maar als ik er een andere uitlaat op zet dan kan ik dat gelijk weghalen of nie ?

Jarco
                                Bijdrager

Je zal je cilinder eraf moeten halen.
                                  Meteen beetje geluk en een zaklamp kan je in de poort kijken als je de uitlaat eraf haalt.
                                  Weet je gelijk of dit het geval is voordat je de cilinder eraf ga halen voor niks.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.