Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Achternaafrevisie lagers
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 7 maanden geleden door Noetiepoerker26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 augustus 2015 om 13:52 #210934
Hey,
Ik ben mijn achternaaf (vario) aan het reviseren, maar ik krijg de lagers er met geen mogenlijkheid uit. Moet ik zo om slaan?
26 augustus 2015 om 16:27 #241900Het zou niet uit moeten maken welke kant je op slaat. mijn voorkeur gaat er naar uit van binnen uit te slaan.
de rede daar voor is dat je meer steun aan het deksel kan geven. Zo als je nu slaat heb je kans dat het aluminium vervormt.Het kan zijn dat er zich wat oxide heeft gevormd en dat de bus daarom vast zit. Een stevigere ondergrond, bijvoorbeeld een stalen bankschroef werkt als een aambeeld. Dus hoef je minder hard te slaan.
Er zijn ook mensen die bij het plaatsen van lagers locktite gebruiken in dat geval moet je het deksel warm stoken. dan word de hechting opgeheven.Als je in de provincie noordlinburg woont, ga je 20 meter van je black& dekker workmate staan. Je tilt de voorhamer hoog in de lucht. Dan ren je zo hard als je kunt in de juiste richting en eenmaal aangekomen, ram je knoert hard op het dichtst bijzijnde onderdeel. 😉
Het moet lomper kunnen, kan maar ik zou niet weten hoe.
26 augustus 2015 om 19:37 #241901zevenenergie :
Als je in de provincie noordlinburg woont, ga je 20 meter van je black& dekker workmate staan. Je tilt de voorhamer hoog in de lucht. Dan ren je zo hard als je kunt in de juiste richting en eenmaal aangekomen, ram je knoert hard op het dichtst bijzijnde onderdeel. 😉
Het moet lomper kunnen, kan maar ik zou niet weten hoe.
Ik heb ook nog wel een paar ideetjes, met de plasmabrander erop of misschien met de flex:lol:D
Nee even zonder gekkigheid, ik had ook al het idee dat van binnenuit tikken de juiste wijze is. Ik dacht namenlijk een opstaande rand te zien aan de binnenkant. Als ik het warmstook zou het alu meer en sneller uit moeten zetten dan het staal toch? Dan zullen de lagers technisch gezien wat minder in het naafdeksel geperst zitten…
26 augustus 2015 om 19:56 #241902Het verhitten werkt ook met krukas lagers en het aluminium carter, dus ik ga er vanuit dat het ook werkt voor de lagers van je achterklok.
27 augustus 2015 om 06:28 #241903Misschien mag je even hun gereedschap lenen.
27 augustus 2015 om 08:51 #241905Gewoon het aluminium verhitten (niet té, overal waar te voor staat is teveel (ok tevreden) – ivm met je passing) en dan tik je ze er zo uit
27 augustus 2015 om 11:12 #241906Ik heb de lagers er uiteindelijk maar met grof geweld uitgeslagen na het alu te hebben verhit.
Voorzichtig is een ander woord:haha:con:con:
27 augustus 2015 om 20:59 #238885Dat ziet er als een slachtveld uit. Zo,n beetje als Napoleon bij waterloo (1815) aan zijn einde kwam,
Dus ik denk dat er nog wel een markt voor is.
Ik zou ze gewoon op het forum te koop aanbieden.Met certificaat van echtheid er bij zo dat mensen zeker weten dat het hier een echte Noertipoerker betreft.
Alle gekheid op een stokje. Je zal maar zo,n klok treffen waar alles moer vast zit.
Maar het was toch weer een leuk topic.:p27 augustus 2015 om 21:09 #241909Jazeker zevenenergie,
Wat onzin hier en daar kan gelukkig geen kwaad…

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.