Vespa-Ciao.NL
:: Achterlicht werkt niet meer na verwisselen koplamp

Home Forums Techniek Elektrisch Achterlicht werkt niet meer na verwisselen koplamp

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Metalhead
    Topic starter

Hallo iedereen,

Een tijdje geleden heb ik mijn koplamp vervangen, maar zoals de titel al zegt werkt het achterlicht nu niet meer. Ik heb hieronder twee foto’s van hoe de bedrading nu is. Ik heb simpelweg een voorlamp en een achterlicht, dus geen toeter en remlicht. Ik heb 0 verstand van electra, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Weet iemand wat er mis kan zijn? Ik had tevens de carburateur schoongemaakt, het kan dus ook zijn dat daar een draadje los zit.

http://s2.postimg.org/z4e16na1l/DSC_0040_1.jpg
      http://s22.postimg.org/4i8ag5mg1/DSC_0041_1.jpg

! Joor !

Het groene draad is van je achterlicht, als je die op de zelfde aansluiting bij je koplamp doet als de rode, doet je achterlicht het weer

Metalhead
        Topic starter

Dankje voor je antwoord

Bedoel je de ongebruikte aansluiting bij de tweede foto? Ik heb zojuist daar de groene draad op aangesloten, maar het achterlicht deed het helaas nog steeds niet. Wel kon ik het groene draadje er makkelijk aftrekken, kan het zijn dat de verbinding niet goed genoeg is?

MarcoS
          Donateur

Volgens mij bedoeld ! Joor! foto 1…

freddy k
            Bijdrager

Hangt er een zwart draadje aan je achterlicht?(frame van het licht of lamp zelf)
              Je hebt maar 2 draadjes nodig in principe een massa (zwart) en een geleider (groen of rood in jouw geval)
              Anders is je lampje kapot.
              Het is heel simpel.
              Desnoods probeer je het eens met een draadje van je koplamp(van rood) rechtstreeks naar je achterlicht
              (dus een ander draadje buiten je frame maakt niet uit welk kleur is maar om te testen)
              Als het dan brand is je draadje in het frame kapot.
              Kun je op de zelfde manier met de massa proberen (zwart) maar niet op de lamp zelf.
              Zo zie je of je massa nog goed is.

! Joor !

Ik bedoelde inderdaad de eerste foto

freddy k
                Bijdrager

Joor heb je ondertussen al het probleem gevonden?
                  mvg

! Joor !

Dat zou je aan metalhead moeten vragen, hij is dit topic begonnen

Metalhead
                    Topic starter

Heb helaas nog geen tijd gehad om er naar te kijken! Ik weet wel dat het ene pinnetje waar die op moet te groot is voor dat “stekkertje”. Weet iemand waar ik het beste een andere kan halen?

! Joor !

Je kunt ook nog proberen om de groene draad op de lege aansluiting van foto 2 te doen, hopelijk past dat wel.

Metalhead
                        Topic starter

Oh dat had ik geprobeerd, maar dat was dat knijpertje wat er makkelijk vanaf gleed. Ik ga morgen bij een Gamma oid kijken(als die open is natuurlijk) voor zo’n groter knijpertje.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.