Vespa-Ciao.NL
:: Achterlicht kapot

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterlicht kapot

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Loui
    Topic starter

Hallo,

Het houd niet op :S, mijn achterlicht is al een tijdje kapot. dus nu toch maar besloten te maken.
      Ik heb een nieuwe kabelboom gemonteerd, 3 draadjes in de lamp, de 2 op het motorblok en de resterende draad naar achter getrokken, alles gemonteerd, en ja hoor achterlicht doet het niet…..

Iemand ideeen?

Docs
      Donateur

hoe/wat heb je waar aangesloten? ik neem aan dat het om een elektro ontsteking kabelboom gaat

via de link hieronder kom je bij een manual. hier staan alle elektro schakelingen tussen. het antwoord op je vraag moet er ergens tussen staan. vanaf pagina 18 beginnen de elektro schakelingen.

http://www.mopedriders.org/html/manuals/piaggio/sm/piaggiosism.htm

Loui
        Topic starter

nope, het gaat om CP, ik heb de 3 kabels in de lamp gezet, rood op de schakelaar groen aan de andere kant, de ( bij mij paarse) draad naar de zijkant van de lamp en de zwarte op de lamp. voorlamp doet het gewoon.

de 2 kabels naar het blok: rood in het blok zwart tegen het sub frame.

En de resterende groene draad naar achter, aangesloten op de lamp, en een aarde draad ( denk ik ) op het frame gezet d.m.v een bout.

goedguus
          Bijdrager

heb je er al wel een nieuwe lamp ingezet?

Loui
            Topic starter

De lamp had ik nieuw gekocht, en is: AMA 12V 10W K6
              Gloeidraad is nog heel 😉 ^^

Leovince
              Bijdrager

Jongens, ik ken iemand die heeft dit ook nu. Ik volg dit topic wel eventjes omdat hij geen achterlicht heeft, maar wel een voorlicht met nieuw lampje en die doet het ook niet. Kabelboom al op breuken gechecked en de draden zitten precies zoals ze op mijn citta horen. (sorry voor offtopic trouwens)

(ontopic)
                Heb je wel de achterlicht geaard met dat blauwe draadje die op het driehoekje aan de achterkant van je frame zit? Als dat er al aanzit, moet je die even losmaken en even de verf eronder wegkrassen zodat hij weer aarde maakt.

Loui
                Topic starter

Probleem verholpen, de blauwe draad aan de achterkant maakte niet goed aarde met het frame, hehe

Bedankt voor alle posts 😉

lock it.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.