Vespa-Ciao.NL
:: achterlicht kapot

Home Forums Techniek Elektrisch achterlicht kapot

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa rider
    Topic starter

hoi ik heb een vespa met elektrische blok eronder. maar al een tijdje doet mijn achterlicht het niet meer. ik heb alles nagekeken en met elkaar verbonden. nieuw lampje erin gedaan maar werkt nog niet. uit mijn blok horen 3 draden te komen maar het zijn er maar twee, ik mis de gele maar dit moet geen probleem zijn voor mij achterlicht.

iemand een idee?? wat ik met elkaar moet verbinden, mijn toeter en voorlamp werken wel. ik heb 2 zwarte op de aarde zitten, de bruine uit mijn blok op de bruine van de draadboom en de rode uit mijn blok op de rode van de draadboom.
      er zit wel remlicht op de ciao.

gr, arno

dartfreak
      Bijdrager

je kan als het moet ook van je remlicht achterlicht maken
        door de 2 paarse kabels aan elkaar te verbinden
        heb ik ook een tijdje gedaan
        is alleen wat feller

remlicht99
        Bijdrager

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=276

zoek hier jouw blokje/kabelboom en loop alles nog een keertjes goed na.. kijk of alles goed contact met elkaar maakt en kijk of er geen aanslag op punten zitten die elkaar moeten raken.. kijk ook nog een keertje je lampje na.. deze kan ook weer kapot zijn door kortsluiting..

succes!

vespa rider
          Topic starter

mijn achterlicht werkt eindelijk maar mijn achterlamp is veel te fel, als ik op de toeter klik dan wordt het licht ook niet minder fel ofzo, ik heb wat draden met elkaar zitten te verbinden maar nu komt er te veel stroom op het achterlicht.

dartfreak
            Bijdrager

welke heb je met elkaar verbonden want kan zijn dat je remlicht constand brand en dat is ook fel licht

Dylan
              Donateur

Hey 🙂 wat voor lampje heb je erin zitten dan? als een 6v te zwak is ( dus te fel gaat branden, moet je een wat sterker bolletje gaan halen!

Hoop dat je eruit komt met je blok 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.