Vespa-Ciao.NL
:: Achterlicht gaat plots niet meer aan?

Home Forums Techniek Elektrisch Achterlicht gaat plots niet meer aan?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kawamalla
    Topic starter

Dag forumleden!

Mijn achterlicht heeft het altijd prima gedaan maar nu gaat hij plots niet meer, ik klopte er op en toen ging het een seconde en dan opnieuw niet meer. Heb het opengedaan en alle bedrading is aangesloten maar toch gaat het achterlicht nog steeds niet. Voorlicht werkt prima (als ik rem gaat mijn voorlicht wel minder fel, is dat normaal?).

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Bedankt!

Guido
      Donateur

Kijk eens of de massa van het achterlicht goed is.
        Dat euvel had ik ook met mijn si.
        Dat het licht bij remmen minder fel wordt klopt, dan gaat het remlicht branden en die onttrekt elektriciteit aan de andere verlichting.

kawamalla
        Topic starter

M’n remlicht gaat ook niet, zie ik net.

Massa is goed. Het heeft altijd goed gewerkt ook en nu plots komt er geen licht meer uit, vind ik wel vreemd.

niemand
          Donateur

lampje kapot?

als de gloeidraden weer tegen elkaar aankomen doet het lampje het meestal weer even, probeer gewoon eens een ander lampje.

Flippo
            Donateur

Alleen omdat het altijd heeft gewerkt zegt niet dat het nu goed is. Je brommer trilt, dus kabeltje kan best wel eens los zijn gegaan. Als ik het zo lees lijkt het me dat of je lampje kapot is of de bedrading niet goed zit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.