Vespa-Ciao.NL
:: Achterlamp brand steeds door?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterlamp brand steeds door?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ronnie0594
    Topic starter

er zitten 12 volts lampjes in maar het achterlicht blijf steeds doorbranden

nu zat ik te denken remlicht 12 volts te laten en achterlicht 6 volts te doen met een weerstandje kan dit?
      omdat remlicht dan wel 12 volts is zou t weerstandje dan direct doorbranden?…..

johank
      Bijdrager

6 volt brand nog sneller door .
        als 12 volt al door brand dan is 6 volt meteen al stuk, het je een Electronisch blokje of met contactpuntjes…..
        Heb je de koplamp en achterlamp op het zelfde kabeltje aangesloten wat uit het blok komt? Bij een elektronisch blok
        komen er twee kabeltjes uit de een heeft een hogere spanning als de andere!

Ronnie0594
        Topic starter

ik heb een electronisch blok

ik heb de kabels niet aangesloten maar neem aan dit nog standaard is of goed zit,
          heb de brommer bij fredzzz weg van t forum
          neem aan dat de kabels etc allemaal goed zit

maar jij raad aan gewoon opnieuw 12 volts lampjes halen en houder erachter ff wat steviger aandrukken ?
          of dat stangetje wat meer naar voren buigen zodat hij er wat steviger tegen aan klemt ?

op het op hetzelfde zit aangesloten weet ik niet maar als mijn achterlicht is doorgebrand doet mijn remlicht en voorlamp het nog wel

johank
          Bijdrager

Best kans dat je de verlichting op het verkeerde kabeltje hebt aangesloten en er simpelweg te veel spanning op staat
            Kabeltjes ff nalopen de koplamp en achterlamp moeten op het zelfde kabeltjes aangesloten zitten het remlicht op het ander
            kabeltje eventueel met de claxon……
            op de kabeltjes die uit het blok komen staat niet evenveel spanning … verlichting aansluiten op de laagste spanning! Succes!

Ronnie0594
            Topic starter

lampje brand niet per direct door als t licht aanstaat naa een tijdje rijden pas
              maar goed check dit morgen ff en bestel morgen ook direct ff nieuwe lampjes

bedankt =]

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.