- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 maanden, 2 weken geleden door Shark.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 augustus 2022 om 16:12 #816724
Hallo allemaal , Ik heb een Malossi Fly Clutch gekocht en ben benieuwd voor wie hem ook heeft wat de bevindingen zijn , daarmee bedoel ik de afstelling ervan .
Naar mijn mening is de gele drukveer te zwaar en was benieuwd wat ik het beste kan doen .
De setup is 65 cc polini – 13 mm carburateur – polini voorvario met 7 gram – achtervario met malossi vertanding en 100 schijven – FM uitlaat .
27 augustus 2022 om 01:57 #816729Ik heb laatst de orginele veer er in gezet en voor mij was het een uitkomst
27 augustus 2022 om 16:01 #816731Oke , was de reactie beter naar de top en heb je de rode veertjes ook gewisseld ?
Groet Ronny
23 oktober 2025 om 23:34 #830415Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Wil deze setup mss ook maken. Grtjs
24 oktober 2025 om 15:06 #830416Zo das lang geleden 🙂 , maar ik heb uiteindelijk de orginele veer erin gezet en loopt lekker .
inmiddels staat hij al 1,5 jaar stil ivm wok en of hij nog op de weg kot weet ik niet .
Wellicht de hele Citta in onderdelen verkopen .Groet en succes
25 oktober 2025 om 14:02 #830417Toevallig heb ik gisteren een Malossi Fly Clutch gemonteerd.
50cc Athena, Giannelli Fire, 13/13, Polini vario en een Malossi Gearbox met 1:13 vertanding. Hoeveel gram rolletjes weet ik even niet, maar ik geloof de zwaardere van de twee die in een Polini Vario worden geleverd.
Voorheen met brom klok en poelie topsnelheid 65 kmh op de GPS. Nu met voornoemde setup 64 km/h.Rijdt als een speer, maar 1 ding zit me nog niet helemaal lekker, als ik gas loslaat, dan lijkt het alsof de motor afremt, een beetje zoals wanneer je terugschakelt in een auto met een handbak en de koppeling weer op laat komen.
Is dat nou een teken dat die drukveer voor mijn setup wat aan de zware kant is? Of hoe merk je een te zware drukveer?
Verder, de Malossi drukveer heeft aan weerskanten een uitstekend stukje dat in de halfpoelie steekt. Een standaard drukveer heeft dat niet, is dat een probleem?
- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door Shark.
29 oktober 2025 om 07:03 #830433Ik vond hier een oude post uit 2010 waarin duidelijk staat beschreven dat die gele veer echt te zwaar is voor mijn setup, 50cc. Wat een bron van info is deze site toch!
Er zijn kennelijk twee soorten originele drukveren, met en zonder haakjes. Mijn oude vario van de Boxer is het type zonder haakjes, dus die kan ik niet gebruiken. Ik zoek nu dus een veer met haakjes, maar ze zijn niet zo 123 te vinden bij de reguliere kanalen. Als iemand er eentje heeft liggen / te koop heeft, let me know.Heb er toch eentje gevonden via ebay, dank je Bramovitz voor de tip.
Heb de nieuwe veer binnen en gemonteerd. Maakt echt een enorm verschil, veel beter zo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.