Vespa-Ciao.NL
:: achterklok+koppeling.

Home Forums Techniek Vario achterklok+koppeling.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Topic starter

goed idee :D, het probleem alleen is dat de klok er nu uit is. ga over week of 2 als mijn geld binnen is, gelijk effe paar dingen bestellen op JMPB. koppelingssegmentjes en malo vario. dit ringetje moet ik dus zelf maken?
      Dus dan zou ik eigenlijk een ringetje moeten vinden dat net iets te strak zit, dat met een rond veiltje opveilen zodat hij past, en dan het resterend materiaal weghalen.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Als het nu dus maar een mm scheelt, tik dan het lagertje van de naaf (niet de deksel maar het grote deel) een mm naar binnen.
        zo komt de lange vario as wat hoger te liggen, waardoor je koppeling ook wat verder van je frame af komt.

succes

EDIT Tonni:Nogmaals: Dit werkt alleen als je speing hebt op je vario as. Deze speling kan je minimaliseren door het onderste lager iets op te spannen.
        Je kan je vario as NIET hoger krijgen als origineel bedoelt omdat de verdikking van de as tegen de binnenkant van het deksel aanloopt (met een slijtring ertussen).
        Dit is dus geen oplossing tenzij je de bovenste slijtring weg zou laten (niet te adviseren).

En speling heb je blijkbaar niet op die as want je koppeling loopt niet aan op je naafdeksel.

Waarschijnlijk zit er gewoon een kleine afwijking in je frame en/of de achterste halfpoelie. De achterzijde iets vlakdraaien lijkt mij een aardige oplossing.

Leg de beide halfpoelies ook eens op elkaar en kijk eens of ze wel dezelfde schuinte hebben?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

niek1992
        Topic starter

ja klopt. als het inderdaad maar een mm scheelt doe ik dat. alleen dat ringetje zit er eigenlijk al best strak tegen aan. moet ik deze dan weglaten? dat ringetje tussen het asje, en de binnenkant van je klokdeksel.

ArvidW
          Donateur

Nee, ringetje moet je zeker niet weglaten !

Ik zou hem eerder spacen met extra ring zoals Fons zegt. Zoek een ring met juiste buitendiameter en boor / vijl / dremel deze op naar de juiste binnendiameter

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Tonni
            Moderator

Heb je nu de volgorde van die ringen al gecontroleerd??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

niek1992
              Topic starter

naja, hallo iedereen 🙂

Topic is tijdje dood geweest, dit omdat ik eerst nog ga wachten totdat ik men geld heb, en dus dingetjes kan kopen.
                Naja ik dus vandaag mijn geld binnengekregen ( joepie 😀 )
                alleen heb alleen nog eventjes een vraagje over de koppelingssegmenten, ik wil dus nieuwe kopen.
                deze zien der oud en bruin uit. Ik heb de Duitse versie, dus die met de dikke pinnen/spijkers.
                De segmenten op jmpb zien er anders uit, maar passen deze gewoon?

Soorten koppelingen ( Copyright van Tonni 😀 )

De soort die ze bij jmpb verkopen.

dus het lijkt me, dat ik ergens anders mijn segmenten vandaan moet halen? aangezien ik dikke pennen heb, en bij jmpb ze alleen de “nederlandse” versie hebben. zou Mailen een uitkomst bieden oid?

niekk:D

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.