Vespa-Ciao.NL
:: Achterklok lek

Home Forums Algemeen Oude topics Achterklok lek

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Ik heb weer gekloot met mijn achterklok.
      heb hem laatst uit elkaar gehad en de oliekeerringen vervangen (bijde, dus de poelie as keerring en de hoofdas keerring) de keerringen zitten er goed in.

maar toch lekt hij nog, vooral als je hem naar rechts houd. de rem word ook vaak wat minder (net of je met schijfrem remt die luchtbelletjes heeft, lucht in de slangen heeft.) de ene keer remt hij redelijk, als je stil staat eigen helemaal niet.

Wat ik zelf d8 is dat ik de afstandsringen niet goed in de klok heb gedaan. ik heb 3 ringen totaal in me klok, 1 van 1.2mm dik, 1 van 0.5 en weer een van 1.2 (de ringen van 1.2 zijn niet identiek maar verschillend).

Uhhm wat ik verder nog kan vertellen is de volgorde hoe ik t in mijn naaf heb gedaan

naafbehuizing – ring van 1.2 mm – veer – ring van 0.5 – as er doorheen – tandwiel erop – weer een ring van 1.2 mm en dan de deksel.
      de poelie dingen zit gewoon zo’n ring met allemaal van die inkepingen. natuurlijk zit er een pakking tussen.

Nou ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen :dontgetit:cry:blush

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Tonni
      Moderator

Alleen lekken als je hem naar rechts houdt? Kan de keerring zijn, of misschien is de naaldlager die aan de achterzijde van de poelie as zit wel stuk. Dat is een blind lager, maar er zou een scheurtje in de behuizing kunnen zitten of zo. Anders blijft er niet veel anders over als misschien wel een scheurtje in de naaf behuizing of zo… Trek hem gewoon weer uit je wiel en kijk waar hij nat is, daar moet je je probleem ook zoeken..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frenkie
        Bijdrager

Misschien lekt je pakking gewoon?? Als je de ijzeren oppevlakten niet goed ontvet hebt en je gaat er dan ene pakking opleggen, kan het zijn dat ie gaat lekken. Goed ontevetten dan en aan beide kanten ook een dun laagje vloeibare pakking!!

En is het niet gewoon het overloopkanaal wat lekt?? Dat je dus teveel olie erin hebt gegiet??

Herr Flick
          Topic starter

waar zit dat overloop kanaal dan ?
            zoveel olie had ik er niet in gegooid d8 ik.
            pakking zal het niet zijn denk ik want dat stukje heb ik goed onvet etc.

maar nu lekt hij ook als hij op de standaard staat, gewoon een klein drupje ligt er dan..

Gele Racefrikandel

Herr Flick
            Topic starter

Waarschijnlijk is het al gefixt, het zat m in de schroefjes waar de 2 helften mee vast zaten. een schroef was zo lang dat hij ergens tegen aan kwam en je bij wijze van gewoon de schroef zelf alleen vast draaide, maar de helften bleef een kleine ruimte in over.

kortere schroef erin gedaan, nu ist als t goed is weer goed.

Gele Racefrikandel

Gonard
              Bijdrager

Klopt het dat als je de achterklok op z’n kop houd dat er dan olie uit lekt? Of is m’n klok dan lek?

Ralf
                Bijdrager

goon326, het klopt dat hij dan lekt, de olie komt dan uit het overloop kanaal.

Peppie1980
                  Bijdrager

ik heb 3 ringen totaal in me klok, 1 van 1.2mm dik, 1 van 0.5 en weer een van 1.2 (de ringen van 1.2 zijn niet identiek maar verschillend). Uhhm wat ik verder nog kan vertellen is de volgorde hoe ik t in mijn naaf heb gedaan naafbehuizing – ring van 1.2 mm – veer – ring van 0.5 – as er doorheen – tandwiel erop – weer een ring van 1.2 mm en dan de deksel. de poelie dingen zit gewoon zo’n ring met allemaal van die inkepingen. natuurlijk zit er een pakking tussen. Nou ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen :dontgetit:cry:blush

je vergeet de ring voor het kleine tandwiel(of bedoel je dat met ring met inkepingen?)
                    KLIK HIER VOOR FOTO

Tevens staan deze klokken erom bekend dat de plaatjes waarmee de boutgaten en klein tandwiel naaldlager wordt afgesloten er wel eens uitvallen of eruit gedrukt worden door te lange M10 bouten (20mm lang ipv 16mm). Ze lekken zelden op de pakking. Na lekken kan ook als je hem schuin hebt gehouden…

Wim
                    Bijdrager

Topic van bijna 20 jaar geleden.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Peppie1980
                      Bijdrager

Lol, niet eens naar gekeken 🙄

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Het onderwerp ‘Achterklok lek’ is gesloten voor nieuwe reacties.