Vespa-Ciao.NL
:: achterklok eraf halen hoe??

Home Forums Techniek Problemen oplossen achterklok eraf halen hoe??

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marcc
    Bijdrager

rickgeurten113 :
      is maat 36 als t goed is misschien een bedrijf bij jou in de buurt?

maat 40 dacht ik

reiniero
      Topic starter

ok thx zal het nog ens proberenm

rickgeurten113

of met waterpomptang of met de flex!!
          1 van de 2 kun je kiezen

andere mogelijkheden zijn ern iet

Wouz-LwB
          Donateur

Gewoon even met de waterpomp tang flink veel kracht zette 😉

Jelle
            Moderator

ik doe het met de bankschroef…

stap 1- je haalt het achterwiel eruit
              stap 2- je haalt het tandwiel van de moer af door de ring van het tandwiel te verwijderen(met een schroevendaaier en een hamer met de klok mee tikken)
              stap3- zet die moer vast in de bankschroef en gebruik je wiel als een soort stuur en flink kracht geven tegen de klok in.

en dan is ie los… tip–> zet hem ook zo weer vast 😉

bobbie88
              Bijdrager

Waterpomp tang gewoon op een redelijke wijde stand zetten, om die moer heen doen, dichtknijpen (zorg er dus voor dat de afstand tussen de twee ”hefbomen” van de waterpomp tang niet zo groot zijn, zo kan je er harder in knijpen en schiet hij niet zo snel los. dan zet je het wiel op de grond en hou je met je linker hand stevig op de grond gedrukt. met je rechter hand ga je flink op die waterpomp tang hangen en vergeet niet ondertussen flink er in te knijpen. Tandwiel kan je gewoon links om losdraaien, dit is meestal zo!

reiniero
                Topic starter

is al gelukt maar toen ik de vario kocht zat er nog een band om de achtervario dus niet de klok of ja wel de klok maar die zat in het wiel en daar zitten geen tandwielen op:s gewoon een bout maar die zit egt niet normaal vast nietmand hier krijgt hem los maar ik ga morgen even naar de autodealer en dan vraag ik of ze hem met zo’n luchtdruk tang los willen maken:P:D

Rebel

Ik kreeg hem met waterpomp niet los

moest het met een 36 sleutel doen (dacht 36)

Ging in 1 slag los.

Jeroen
                    Bijdrager

reiniero :
                      is al gelukt maar toen ik de vario kocht zat er nog een band om de achtervario dus niet de klok of ja wel de klok maar die zat in het wiel en daar zitten geen tandwielen op:s gewoon een bout maar die zit egt niet normaal vast nietmand hier krijgt hem los maar ik ga morgen even naar de autodealer en dan vraag ik of ze hem met zo’n luchtdruk tang los willen maken:P:D

de bout van een vario klok heeft vaker de schroefdraad andersom, misschien is dat het probleem…

eddi
                      Bijdrager

bobbie88 :
                        Waterpomp tang gewoon op een redelijke wijde stand zetten, om die moer heen doen, dichtknijpen (zorg er dus voor dat de afstand tussen de twee ”hefbomen” van de waterpomp tang niet zo groot zijn, zo kan je er harder in knijpen en schiet hij niet zo snel los. dan zet je het wiel op de grond en hou je met je linker hand stevig op de grond gedrukt. met je rechter hand ga je flink op die waterpomp tang hangen en vergeet niet ondertussen flink er in te knijpen. Tandwiel kan je gewoon links om losdraaien, dit is meestal zo!

ik doe t ook altijd zo, gaat prima is met vrijloopnaven van fietsen ook zo ..en:! linksom los

PoliniCiao
                        Bijdrager

Even een buis over die waterpomptang is het een fluitje van een cent 😉
                          (ik heb zo wel 2 goedkope waterpomptangen geowned maarja waren toch maar goedkope klommels :D)

KennyVespa
                          Bijdrager

jelle :
                            ik doe het met de bankschroef…

stap 1- je haalt het achterwiel eruit
                            stap 2- je haalt het tandwiel van de moer af door de ring van het tandwiel te verwijderen(met een schroevendaaier en een hamer met de klok mee tikken)
                            stap3- zet die moer vast in de bankschroef en gebruik je wiel als een soort stuur en flink kracht geven tegen de klok in.

en dan is ie los… tip–> zet hem ook zo weer vast 😉

dat vind ik nog niet zoon slegt idee hoor eigenlijk best slim 😀 ga het eens proberen met mijne 😛

iaccaloco
                            Bijdrager

Dat is zo ongefear ook dé manier ervoor…..

:! Máárrr! Kan ook misgaan, want sommige varionaven(vooral Avanti/SuperBravo’s is me opgevallen) hebben soms ook weleens LINKSE! SCHROEFDRAAD op de wiel-as, dus dan draai je ‘m zó aan flenters als je ff niet oplet……!:!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Jelle
                              Moderator

ja das waar maar zogauw je merkt het gaat niet moet je ff proberen de andere kant op te draaien.
                                volgens mij hebben alleen varionaven en naven uit hele oude vespa’s andersomdraaiend schroefdraad.
                                :!

PoliniCiao
                                Bijdrager

Mijn varionaaf heeft normale draad?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.