Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › achterklok eraf halen hoe??
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door reiniero.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 januari 2007 om 19:10 #224252
rickgeurten113 :
is maat 36 als t goed is misschien een bedrijf bij jou in de buurt?maat 40 dacht ik
11 januari 2007 om 19:12 #224253ok thx zal het nog ens proberenm
11 januari 2007 om 19:12 #224254
rickgeurten113of met waterpomptang of met de flex!!
1 van de 2 kun je kiezenandere mogelijkheden zijn ern iet
11 januari 2007 om 19:16 #224255Gewoon even met de waterpomp tang flink veel kracht zette 😉
11 januari 2007 om 19:20 #224256ik doe het met de bankschroef…
stap 1- je haalt het achterwiel eruit
stap 2- je haalt het tandwiel van de moer af door de ring van het tandwiel te verwijderen(met een schroevendaaier en een hamer met de klok mee tikken)
stap3- zet die moer vast in de bankschroef en gebruik je wiel als een soort stuur en flink kracht geven tegen de klok in.en dan is ie los… tip–> zet hem ook zo weer vast 😉
11 januari 2007 om 19:37 #224257Waterpomp tang gewoon op een redelijke wijde stand zetten, om die moer heen doen, dichtknijpen (zorg er dus voor dat de afstand tussen de twee ”hefbomen” van de waterpomp tang niet zo groot zijn, zo kan je er harder in knijpen en schiet hij niet zo snel los. dan zet je het wiel op de grond en hou je met je linker hand stevig op de grond gedrukt. met je rechter hand ga je flink op die waterpomp tang hangen en vergeet niet ondertussen flink er in te knijpen. Tandwiel kan je gewoon links om losdraaien, dit is meestal zo!
11 januari 2007 om 19:54 #224258is al gelukt maar toen ik de vario kocht zat er nog een band om de achtervario dus niet de klok of ja wel de klok maar die zat in het wiel en daar zitten geen tandwielen op:s gewoon een bout maar die zit egt niet normaal vast nietmand hier krijgt hem los maar ik ga morgen even naar de autodealer en dan vraag ik of ze hem met zo’n luchtdruk tang los willen maken:P:D
11 januari 2007 om 21:43 #224259
RebelIk kreeg hem met waterpomp niet los
moest het met een 36 sleutel doen (dacht 36)
Ging in 1 slag los.
11 januari 2007 om 22:14 #224260reiniero :
is al gelukt maar toen ik de vario kocht zat er nog een band om de achtervario dus niet de klok of ja wel de klok maar die zat in het wiel en daar zitten geen tandwielen op:s gewoon een bout maar die zit egt niet normaal vast nietmand hier krijgt hem los maar ik ga morgen even naar de autodealer en dan vraag ik of ze hem met zo’n luchtdruk tang los willen maken:P:Dde bout van een vario klok heeft vaker de schroefdraad andersom, misschien is dat het probleem…
11 januari 2007 om 22:22 #224261bobbie88 :
Waterpomp tang gewoon op een redelijke wijde stand zetten, om die moer heen doen, dichtknijpen (zorg er dus voor dat de afstand tussen de twee ”hefbomen” van de waterpomp tang niet zo groot zijn, zo kan je er harder in knijpen en schiet hij niet zo snel los. dan zet je het wiel op de grond en hou je met je linker hand stevig op de grond gedrukt. met je rechter hand ga je flink op die waterpomp tang hangen en vergeet niet ondertussen flink er in te knijpen. Tandwiel kan je gewoon links om losdraaien, dit is meestal zo!ik doe t ook altijd zo, gaat prima is met vrijloopnaven van fietsen ook zo ..en:! linksom los
11 januari 2007 om 23:12 #224262Even een buis over die waterpomptang is het een fluitje van een cent 😉
(ik heb zo wel 2 goedkope waterpomptangen geowned maarja waren toch maar goedkope klommels :D)11 januari 2007 om 23:22 #224263jelle :
ik doe het met de bankschroef…stap 1- je haalt het achterwiel eruit
stap 2- je haalt het tandwiel van de moer af door de ring van het tandwiel te verwijderen(met een schroevendaaier en een hamer met de klok mee tikken)
stap3- zet die moer vast in de bankschroef en gebruik je wiel als een soort stuur en flink kracht geven tegen de klok in.en dan is ie los… tip–> zet hem ook zo weer vast 😉
dat vind ik nog niet zoon slegt idee hoor eigenlijk best slim 😀 ga het eens proberen met mijne 😛
12 januari 2007 om 01:57 #224264Dat is zo ongefear ook dé manier ervoor…..
:! Máárrr! Kan ook misgaan, want sommige varionaven(vooral Avanti/SuperBravo’s is me opgevallen) hebben soms ook weleens LINKSE! SCHROEFDRAAD op de wiel-as, dus dan draai je ‘m zó aan flenters als je ff niet oplet……!:!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!12 januari 2007 om 08:15 #224265ja das waar maar zogauw je merkt het gaat niet moet je ff proberen de andere kant op te draaien.
volgens mij hebben alleen varionaven en naven uit hele oude vespa’s andersomdraaiend schroefdraad.
:!12 januari 2007 om 10:00 #224266Mijn varionaaf heeft normale draad?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.