Vespa-Ciao.NL
:: achterklok eraf halen hoe??

Home Forums Techniek Problemen oplossen achterklok eraf halen hoe??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

reiniero
    Topic starter

ik weet niet hoe ik mijn achterklok eraf moet halen want ik zie nergens een bout waar die vast zit aan de andere kant zit een tandwiel voor de ketting miss dat daarachter een bout zit ofzo ik weet het niet maar hoe krijg ik die eraf en hoe krijg ik dan dat tandwiel eraf???

Mike
      Bijdrager

dat tanwiel is idd die bout je moet er een smalle baco opzette

Mike

Wouz-LwB
        Donateur

Met een waterpomptang kun je hem loshalen , als die moer los is en er helemaal af is kun je je achterklok eruit halen

rickgeurten113

succes met m eraf halen want meestal is hij helemaal vastgeroest en gaat dus helemaal niet meer los…ik heb hem eraf moeten flexen en dan moet je een andere moer kopen die daarop past

reiniero
            Topic starter

Mike :
              dat tanwiel is idd die bout je moet er een smalle baco opzette

sorry maar wat is een baco:con

G-no
              Donateur

Een baco is een soort van verstelbare steeksleutel, ken je vast wel.

bobbie88
                Bijdrager

Aan de binnenkant van je tandwiel zie je een stuk waar je een moersleutel op zou kunnen zetten. Alleen deze is te groot om voor een standaart moersleutel dus pak je een waterpomp tang en zet je deze daar op. Zet je wiel op de grond en knijp hard in die tang en ga er vol op hangen (WEL DE GOEIE KANT OP DRAAIEN NATUURLIJK!) zo krijg ik hem ALTIJD los

rickgeurten113

dit is een baco:

rickgeurten113

kan zijn dat je de moer rechtsom moet losdraaien ipv linksom ligt aan de schroefdraad maar als t goed is staat op t tandwiel een inmense pijl

reiniero
                      Topic starter

ik zal het ens proberen.

rickgeurten113

mag ik vragen waarom je het tandwiel eraf wilt halen?

reiniero
                          Topic starter

de baco is te dik die komt er niet tussen en ik hem maar een steeksleutel die tot 22 gaat dus en die is te klein:S:S wat kan ik nog proberen die waterpomp tang.

rickgeurten113

is maat 36 als t goed is misschien een bedrijf bij jou in de buurt?

reiniero
                              Topic starter

ding zit flink vast:S

.-{2F4OV}-.

reiniero :
                                  de baco is te dik die komt er niet tussen en ik hem maar een steeksleutel die tot 22 gaat dus en die is te klein:S:S wat kan ik nog proberen die waterpomp tang.

Kzat met hetzelfde probleem;)

Lukte mij alleen met een waterpomptang… Moest wel vies veel kracht zette!

Wiel eruit en zo tegen mn been aangezet dat als ik de moer los wilde draaien het wiel tegen mn been duwt. Toen met mn hele lichaam op de waterpomptang gaan hange:) Na n paar keer flink erop duwen ging de moer los…

PS: Natuurlijk niet vergeten de waterpomptang ZEER HARD dicht te knijpen;) Zo MOET het lukke.. lukt het jou niet… vraag dan iemand die sterker/zwaarder is!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.