Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Achterklok demonteren / monteren How-To ?
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 1 maand geleden door harrieboomen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 februari 2009 om 18:59 #209598
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem: mijn brommer remt niet, dus ik is even gezocht en het probleem snel gevonden, de achterklok pakking lekte (denk ik). Iig kwam het er op neer dat er olie in de velg was gekomen waardoor de rem slipte en geen grip had. Dus ik de achterklok eruit gehaald en is gekeken en de pakking was helemaal kapot dus daar zal ’t probleem van de lekkende olie wel in zitten.
Nou wil ik mijn achterklok weer monteren alleen ik heb geen idee hoe of wat, demonteren heb ik samen met een maat gedaan die er veel verstand van heeft maar nu weer monteren is een stuk moeilijker. Daarom mijn vraag of iemand misschien een How-To of iets dergelijks kan maken over de achterklok demonteren/monteren. Ik denk dat er wel meer mensen z’n voordeel aan kunnen doen.Groetjes, en alvast bedankt voor de moeite 😛 Harrie
26 februari 2009 om 19:06 #221951er is al een how-to hoe je dit kan doen link :
26 februari 2009 om 19:14 #221953Die had ik ook al gevonden, alleen daar staat alleen de info om te demonteren.
Het grote probleem is nou: monteren 😛iig toch bedantk voor de link 😛
26 februari 2009 om 19:18 #2219541. als eerste stop je je klok weer zeg maar terug je velg in
2. dan heb je die groote moer zeg maar die draai je der weer op(je hebt zeg maar dat 3 hoekje waarmee die aan je band vast zit. dat moet je ff kijken hoe om die moet maar dan merk je vanzelf als ie niet goed draait zit ie niet goed en anders wel)
als het niet duidelijk genoeg is moet je het zeggen dan zal ik proberen wat duidelijker te zijn;)26 februari 2009 om 19:22 #221955dat is alvast de 1e stap van het monteren van de achterklok, nou de 2e nog.
de 2e stap is meer het monteren van de achterklok zelf, niet het monteren van de achterklok in de velg. Toen ik het probleem heb gevonden heb ik de hele achterklok zelf uit elkaar gehaald en de olie weggegooid om te verversen. Nu is het zo dat alles ook weer terug op z’n plaats moet maar hoe ? Ik zal z.s.m. foto’s erop zetten van de situatie, hoe de achterklok erbij staat en wat ik al heb gedaan !
Iig al bedankt voor de vlotte reacties ! 😛
26 februari 2009 om 19:27 #221957oh je bedoelt dat je klok in elkaar moet?
26 februari 2009 om 19:29 #221958jep 😛
maar ik zal morgen foto’s maken zodat de situatie van de achterklok duidelijker wordt, misschien dat er zo nog wat tips komen ?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.