Home › Forums › Techniek › Framedelen › Achterdragers vervangen door schokbrekers
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 3 maanden geleden door super bravo..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 december 2020 om 21:49 #805134
Hoi allemaal,
Ik wil graag iemand mee achterop kunnen nemen op mijn Vespa ciao. Nu had ik online een foto gezien van iemand die de achterdragers van zijn ciao had vervangen door schokbrekers. Weet iemand of dit kan en met wat voor een schokbrekers dan?Ik wil dit graag weten zodat ik iemand achterop kan nemen want de origineel achterdragers van de Vespa ciao zijn niet echt bepaald passagier proof.
Alvast dankjewel voor de tips.
Collin Ackermans
21 december 2020 om 22:03 #805136Hoi Collin,
Je hebt ook van die achterzitjes voor op de bagagedrager, daar kun je aardig goed op zitten hoor.
Groeten Ralf
21 december 2020 om 22:18 #805138De Ciao is zeker niet “passagier-proof”.
Het is slecht voor de brommer.
Je koppeling slijt extra snel.
Het motortje werkt zich uit de naad.
Enne, je hoeft er zelf niet te zitten toch? Haha.Maar schokbrekers worden zelden op die plek toegepast.
Ik heb het ook wel een aantal maal gezien.
Je zou het kunnen maken, zelf fabriceren.
Koop als basis de goede lengte schokbrekers. Dus meet dit op bij je ciao.
Voorbeeld: (zoek wel de juiste lengte)https://www.jmpbonderdelen.nl/schokbrekerset-grijs-chroom-gesloten-imca-260mm.html
Als je een ciao model hebt met het verbindingsbeugeltje tussen drager en achterspatbord
moet je dat wegslijpen, en het blanke metaal wat overblijft schilderen tegen roesten.Houd rekening met afstand bagagedrager spatbord, die is kort, dus dat is je veerweg.
Je kan dat iets vergroten door wat langere schokbrekers te kiezen.
Niet te lang, want de drager komt scheef te staan voorover.
Bagagedrager zal wat betreft de ophanging aan de voorzijde aangepast moeten worden,
dat moet kunnen scharnieren.
Ook de bevestiging(gaten) waar de schokbrekers worden vastgezet moet aangepast.
Met technisch inzicht lukt dit je wel.Maar zou dit al niet voldoende zijn?
https://www.jmpbonderdelen.nl/catalogsearch/result/?q=broodje
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 december 2020 om 10:25 #805148Ik kocht mijn Ciao ook ooit met zo’n zadel achterop.
Maar naar mijn idee moet je dat niet willen. Iets te veel voor dit brommertje.
Zelf heb ik dat zadel al vele jaren terug in de kliko gedaan. Moet je niet willen.Als je het toch wilt, kan je dan niet beter iets anders kopen? (en deze mss weer weg?)
22 december 2020 om 11:33 #805157Precies, als je ook een vario monteert trekt het beter met passagier.
Maar ja, dat kost allemaal meer dan één hele ciao.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 december 2020 om 13:44 #805160ik zou een vespa si kopen zijn wat robuster vanbouw en hebben al achter schokbrekers.
onderhoud is behoud -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.