Vespa-Ciao.NL
:: Achterband steeds lek bij ventiel, ringetje aanpassen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterband steeds lek bij ventiel, ringetje aanpassen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Maatsko
    Topic starter

Hallo,

Nu al meerdere keren kort achter elkaar is mijn achterband lek gegaan vlakbij het ventiel. Eerst dacht ik dat het kwam door het te grote ringetje wat tussen de band en de velg zat. Deze leek mij te groot voor de vorm van de velg waardoor de ring niet aansluit,  band schuurde daar tegen het ringetje en er zat een groot gat. . Het gaat om de drie spaaks aluminium 16 inch velgen. Nu heb ik een nieuwe band gemonteerd en deze keer zonder het te grote ringetje en is die na een maand ook weer leg gegaan precies op dezelfde plek. Een groot gat in de band vlakbij het ventiel. Moet ik het ringetje verbuigen zodat deze beter aansluit op de velg of klopt het dat de band zonder ring moet? Ik zal later ook nog wat foto’s toevoegen voor de verduidelijking.

bram0vitz
      Bijdrager

Ik monteer de ringen altijd aan de buitenkant van de velg, nooit aan de binnenkant en tot nu toe nog nooit (even afkloppen) een lekke band gehad.
        Wellicht het wiel even goed schoon maken en voelen of er geen scherpe randjes zitten aan de binnenkant?
        Anders zou je nog een velglint kunnen gebruiken om de binnenband nog wat te beschermen?

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.
        1

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Hoi,

Gedeelte rondom het ventiel gat aan de binnenzijde even glad schuren wellicht zit er iets scherps.

Je kan een oude band pakken en hier een stuk vanaf knippen wat je tussen de nieuwe band en de velg plaats als bescherming. Maar wat hierboven aangegeven word velglint werkt ook prima of gewoon een dubbele laag duct tape.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.