Vespa-Ciao.NL
:: achterband slipt met aanrennen

Home Forums Techniek Vario achterband slipt met aanrennen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dirk1992
    Topic starter

nou ik heb nu een heel groot probleem hij deed het wel maar maakt een hevig tikkend geluid en toen ree ik stukje en toen knalde me voor vario der af alles is nog heel alleen ben bijna al me rolletjes kwijt.

dus ook meteen een vraag wat is het best als je hard wilt optrekken zware of lichte rolletjes ?

en ik had ook het idee dat me voor vario helemaal niet werkte wat je kan hem niet verschuiven :S

marcotjeee
      Bijdrager

Dan zit er iets verkeerd miss kan je een foto laten zien. Je hebt lichte rollen nodig voor hard optrekken rond de 6 gram denk ik zelf maar dat is gewoon uit proberen.

gdoggstyle
        Bijdrager

bij mij lag het aan de vertanding (ofzo :?) met de 1:6,7 vertanding kon ik de brommer met 2 vingers in de neus aankrijgen.
          en met de 1:11,5 vertanding slipte mijn achterwiel ook gigantisch, klok 2x uit elkaar gehaald, kon er nx aan ontdekken.
          alles draaide gewoon lekker. enigste manier hoe ik e’m aan krijg is decompressie hendel inhouden,op het zadel zitten en dan proberen te lopen tot dat ie begint te ploffen, en daarna vol gas, of koop een kickblokje, komt er bij mij ook onder, dan heb je dit gezeur ook niet meer

jan-willem
          Bijdrager

dat je zo hard moet duwen komt omdat je vertanding voor je blok heel licht is , maar andersom is die juist heel zwaar. Dus gewoon wat harder duwen 😛

Dirk1992
            Topic starter

ja ik kreeg hem aan het was wel gelukt 😛 maar nu denk ik dat ik te strakke snaar heb hoort het dat je snaar helemaal onder ligt in de voor vario?

Gijhys
              Bijdrager

Nee, hoort juist helemaal bovenop die poulie van de achterkoppeling te liggen. kwestie van blok helemaal naar achter te zetten als je dat nog niet gedaan had;)

sjlabbie
                Bijdrager

Dirk1992 :
                  ja ik kreeg hem aan het was wel gelukt 😛 maar nu denk ik dat ik te strakke snaar heb hoort het dat je snaar helemaal onder ligt in de voor vario?

ja dat hoort zo hij gaar naar boven zodra hij toeren maakt en dan gaat ihij achter in de koppeling juist omlaag

Dirk1992
                  Topic starter

hij doet het eindelijk 🙂 alleen nu is het probleem zo dat de voor vario niet de snaar naar boven drukt en daardoor heel sloom rijdt :S bedankt voor al de reacties 🙂 hope dat ik dit probleem ook goed krijg ik heb ongeveer 3/4 gram rolletjes

Edjuh
                    Bijdrager

Zwaardere rollen! 5 a 6 gram. En een goeie uitlaat kopen(promacc/polini topone).

Dirk1992
                      Topic starter

😛 ik dacht al zwaardere rollen dus die even aanschaffen nou ik heb nu een leo krul der onder maar proma cc is een schijt uitlaat voor in de stad vind hem niks aan. 😛 had wel een leo krul met een proma demper gemaakt dat doet het zeker wel lekker

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.