Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Achter wiel past niet.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 april 2012 om 19:06 #211555
Hallo allemaal.
Ik heb laatst andere wielen gekocht ze zijn beide 16 inch(staat op de band). Heb de voorwiel al vervangen door de nieuwe velg zeg maar. En vandaag de andere geprobeerd maar dat past niet. Nou zag ik dat hij stoort bij de spat bord die loopt naar binnen. Heb geprobeerd om naar buiten te buigen maar dat wil niet. Zou ik het eraf moeten flexen? zo ja hoe kom je daar dan bij krijg er geen flex tussen. Wil een ijzeren decoupeerzaag misschien? De nieuwe velgen zitten race banden op redelijk nieuwe van vredestein. Zijn ongeveer 1 cm breder en zoon 2 cm hoger. Oude achter band is redelijk versleten en paste ook maar net. Hoe kan ik dit oplossen. Hieronder wat foto’s. Wat ik met dat gele rondje heb aan gegeven is de spatbord waar het naar binnen loopt en dus klemt.
19 april 2012 om 19:14 #234561Je hebt een te brede band voor achter. Enigste oplossing is, andere band pakken . Ofje het gemakkelijkste
19 april 2012 om 19:15 #237046Hey Jayjay ik heb mijn spatbord een stuk afgezaagd omhoog gebogen en en die stangen in die andere gaatjes gedaan. Ik zal ff proberen of ik je een foto kan sturen.
19 april 2012 om 20:43 #218053Oke bedankt allemaal. Vreemd waarom verkopen ze het als het toch niet past? Idd Jozef ik denk als ik het eraf flex. kom ik wel in de problemen met het achter liecht dat door een buis loopt dat vast zit aan de binnen kant van het spatbord. Dus zou ik dan die buis ook eraf moeten flexen? En dan de kabel buiten om? Als ik dan wel andere band moet welke moet ik dan welke afmeting? Moet ik dan ook de voorband ivm de hoogtes dat je geen verschil krijgt?
19 april 2012 om 21:13 #227200ik zou hem niet zomaar eraf flexen. koop liever een andere band dan dat ik me frame verzaag : Bandje is niet zo duur, haal een Sava MC11 2.25 of 2.50 en je kan prima door! 2.25 past sowieso, 2.50 ook nog wel, maar word krapjes.
19 april 2012 om 22:09 #238321jayjay00 :
Oke bedankt allemaal. Vreemd waarom verkopen ze het als het toch niet past?Denk eens even goed na, zou deze band nou alleen voor de Vespa Ciao verkocht worden?;)
Tomos, Puch Maxi enz enz, daar past het wel op, banden gaan niet per merk brommer maar per maat band meneer:lol20 april 2012 om 19:27 #234311@Vespaavanti Ik heb het verkeerd neer gezet. Die velgen heb ik opgehaald die jonge zij me nog ze komen onder een vespa ciao snor vandaan en dat heb ik dus ook. Daarom vond ik het vreemd. Maareh vandaag heb ik het opgelost heb links van het spatbord heel netjes stukje afgeflext van 3 mm zie je bijna niet. En beetje recht gebogen en probleem opgelost. Wat me wel heel erg verbaast is. Links stoorde hij dus en rechts had ik halve centimeter over. Net alsof het achterste stukje van het frame waar je het achterwiel op vast schroeft scheef is. Maar goed zal kijken op lange termijn hoe het gaat.
Deze mag dus dicht
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.