Vespa-Ciao.NL
:: Achter koppeling Klapt.

Home Forums Techniek Vario Achter koppeling Klapt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Handmade
    Topic starter

Hey sleutelaars,

Zo blij met m’n vario setje.
      Alles netjes gemonteerd zoals het hoord, beetje testen met rolletjes sproeiertje veranderd
      even gas geven op de midden bok of motortje niet inhoud.

Krachtig komt het motortje op gang (ik dacht nog: Zó dit sproeiertje moesten we maar laten zo) en toen…

BAM

Achter koppeling weg.:'(

Heb nog wat spulletjes terug gevonden hier en daar, maar dat gaat nergens over.

Schade:
      -As krom
      -Koppelings huis kapot
      -Schoentjes weg

Heb net ff zitten kijken bij JMPB maar kon niet zo snel de schoentjes vinden, wel het huis..

Anoniem

Je bent niet de eerste, helaas gebeurt dit wel vaker… Waarschijnlijk kon hij op een of andere manier het toerental niet aan aangezien hij op de bok stond, maakte hij nogal wat toeren. Zaten er al beschadigingen op het koppelingshuis toen je hem kocht?

Je hebt er zelf niks aan over gehouden?

Handmade
        Topic starter

Gelukkig niets aan over gehouden alleen de schrik in m’n flikker..

omdat ik nu toch n nieuwe asset moet, neem ik mooi die van malossi met ’n NIEUW kopp. huis.

Weet jij of het deel waar de schoentjes op zitten & de schoentjes ook te krijgen zijn bij JMPB?

Edjuh
          Bijdrager

Om dit te voorkomen kun je:

-Een ring om de koppeling maken(met krimppassing)

-Een Ivano koppelinghuis monteren(zie verkoopafdeling)

-Niet gasgeven met een vrij draaiend wiel(hoewel ze rijdend ook wel willen knappen)

Anoniem

Die delen zijn volgensmij niet meer nieuw te krijgen.

Het beste koop je denk ik een achterklok met een koppeling.

Wel jammer dat dit na zo’n investering kapot gaat…

Handmade
              Topic starter

Dat is wel zeker:(
                Maar aldoende leert men en ik zal er alles aan doen om het niet nog ’n keer zo ver te laten komen.

Ben al weer druk bezig om m’n setup netjes bij elkaar te krijgen:

M’n blokje moest uit elkaar vanwegen ’n kromme kruk (de schaal had deze ook te pakken gehad) en toen kwam ik er achter dat er ’n polini voetpakking onder zat waardoor de spoelpoort ook maar net wel/niet afgedicht was..:((
                En de koppakking ontbrak.:?

Ben net bij Mike geweest voor de Top Race krukas leuk gesprek gehad en nuttige info opgedaan.
                Kreeg zelfs ’n 12/7 carburateurtje mee van ‘m (deze omdat ik volgende week m’n citta laat keuren voor kenteken):thumb

Ook de vario delen zijn in bestelling bij: Al_bundy deze worden naar me opgestuurd.:thumb
                En zelfs de IVANO schaal is in bestelling..!=)

Nog ’n klein bestellinkje bij JMPB voor wat pakkinkjes etc.

En dan kunnen we weer lekker SLEUTELEN…

Hier trouwens ’n foto van m’n Corma Handmade in aanbouw..:D

filmpje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.