Vespa-Ciao.NL
:: achter klok probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen achter klok probleem

• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren geleden door KdeH.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KdeH
    Topic starter

mijn achterklok gilt en giert er over. toen ik mijn citta kreeg zat er bijna tot geen olie in mijn achterklok, dat heb ik meteen aangevuld. enige tijd later begon het piepen. ik heb hem laatst helemaal uit elkaar gehaald.
      er zat allemaal troep in mijn velg achter mijn klok,
      daardoor zijn er ook sporen/groeven ontstaan in het stuk waar mijn rem op remt.
      zins ik hem uit elkaar heb gehaald en schoon gemaakt remt hij ook slechter. ik heb de cardan ook uit elkaar gehad, geen vuile olie, keering niet lek, assen/tanden niet beschadigdm misschien de lagers. heeft iemand een idee

niek1992
      Bijdrager

heeft een vriend van mij ook gehad. tijd lang zonder olie gereden. toen had ik besloten om er toch maar is olie in te gooien.
        dag later begon hij allemaal zoemende geluiden te maken als je gas los liet. je moet denk ik effe kijken in de klok naar schuur/aanloopsporen.

wat betreft het slechter remmen. als je de klok uit het wiel gehaald heb, en dat daarachter schoongemaakt is, dan kan het zijn dat het best vettig is op het vlak waar je remt. Je moet het of goed ontvetten, of accepteren dat je een week of 2 slechter remt als normaal. je hebt wel de remkabel precies hetzelfde aangesloten he?:P

KdeH
        Topic starter

ik heb goed gekeken in mijn klok heb het helemaal schoon gemaakt ik kan niks vinden wat beschadigd is
          heb er nieuwe olie in gedaan maar het geluid blijft en de rem heb ik ontvet en zelfs nog strakker gemonteerd maar dat helpt ook niet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.