Vespa-Ciao.NL
:: ABS op bromfiets ?!

Home Forums Algemeen Nieuws ABS op bromfiets ?!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

adriaan
    Topic starter

http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/binnenland/10013095/ABS-verplicht-voor-alle-motorfietsen.ece

Hoorde het net op de radio maar hoe willen ze dit ooit realistisch gaan maken?

tvmierlo
      Donateur

Kan toch best goed? Kost natuurlijk wel wat meer geld, maar het bestaat al wat langer hoor. BMW heeft bijvoorbeeld alveel motoren die geleverd zijn met ABS.

Martino
        Moderator

Zal dit dan niet alleen gelden voor voertuigen met het bouwjaar vanaf datum invoering regelgeving?

Lijkt mij idd erg lastig dit voor old-timers en alles wat daar nog tussen zit verplicht te stellen.

VespaAvanti
          Donateur

Neem aan dat dit alleen voor nieuwe bromfietsen en motoren geld, niet voor oud spul wat gekeurd wordt.
            Tim heeft gelijk, meerdere motoren hebben al jaren abs, Kawasaki, Bmw enz..

adriaan
            Topic starter

Omdat er stond ALLE bromfietsen moeten voorzien zijn van ABS dacht ik zal het hier is in de groep gooien

SuperSi
              Bijdrager

komt op het zelfde neer als de regel dat alle bromfietsen een verlicht dashboard meoten hebben.
                mits ze na 2005 gebouwd zijn.
                deze regel d=zal dus voor de brommerts uit bijv. 2012 zijn

misterd11
                Bijdrager

op een peugeot speedfight 3 zit al abs, vriend van me rijdt op zon hok, en t staat toch echt in de manuel

speedbuxy
                  Bijdrager

Ik heb hier al jaren een paar universele abs systemen van pinasco liggen dus abs voor op de brom is er al een tijd.
                    Maar denk dat die regel pas ingaat vanaf de datum dat ie er komt, want oude broms hebben meestal ook trommel remmen en volgens mij is daar geen abs voor.

niemand
                    Donateur

@speedbuxy
                      dan hebben we ook een mooie reden om schijfremmen er op te maken 😀

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.