- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 september 2010 om 14:37 #184681
Hallo Vespa freaks,
Nadat het nokje van mijn Contactpunten af was gebroken toch ff gelijk het blok in gekeken.
Nu heb ik een paar vraagjes:1. Kit Racing of Normale Polini 70cc?
2. Wat voor Cilinderkop is dit?
3. Het puntje waar mn zuigerveren in vallen is afgebroken, nu kan ik hem zeker weggooien?
Over punt 3, ik ga DörperCiao hier nog over Pm’en want dit gebeurt niet zomaar.
Vanaf de eerste keer starten heb ik al een soort van Ratel in mijn blok gehoord en ik vermoed dat dit het was.
Gelukkig geen vastloper gehad want het kan zo gebeuren dat de zuigerveren in een poort vast komen te zitten oid.Verder ging de Pistonpen er zeer gemakkelijk uit, terwijl ik dit met andere blokjes niet had of maakt dit niet uit?
1:

2:

3:
19 september 2010 om 17:40 #198768Hoi,
Je hebt een normale polini 43, de kit racing heeft 2 extra uitlaatpoortjes naast de uitlaatpoort(ook wel fluitpoorten genoemd), en de w-poort heeft scherpere spijltjes.
Cilinderkop is een polini, ja je zou het niet zeggen nee 😛 Het is sowieso een hogedrukkop dus maar zonder centraal bougiegat.
Zuiger kan je weggooien. Mijn tip: koop een imi zuiger(k-star via v-c te krijgen bij oliegasselt of iets op jmpb, vertex ofzo(zolang de slotjes niet door de w-poort lopen)). Als je een goedkope zuiger koopt loont het om polini zuigerveren erop te leggen, gaan langer mee. Vertex zou wel goed moeten zijn lijkt me(nooit gebruikt).
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat het losse pennetje de ratel veroorzaakte! Pistonpen gaat vaker te stroef dan goed door de zuiger vind ik, en dat is niet goed want je hoort er niet op te moeten slaan om hem erin te krijgen(in dat geval kan je beter de pen wat opschuren of een handig apparaatje maken). Te los moet hij ook niet zijn maar dat ben ik nooit tegengekomen. Hij zal niet zomaar alle kanten op schuiven en dat kan ook niet als de borgveertjes erin zitten.
19 september 2010 om 18:42 #198769Ok Dankje edo!

De pistonpen gaat heel netjes in de zuiger, verassend:lol
De K-star zuiger past goed met deze Polini?
19 september 2010 om 18:47 #198770Dit is volgens mij ook al een K-star zuiger (of andere imitatie), dus daar gewoon even een nieuwe voor halen.
Je kunt aan de uiteinden van de zuigerveer wel zien dat hij door een poort heeft gelopen ( zijn helemaal rond gesleten lijkt het ), wat wsch. het geratel heeft veroorzaakt.I came, I saw, and I forgot what I was doing...19 september 2010 om 18:48 #198771Zal ik eventjes aan FonS moeten vragen of dit al een K-star zuiger was.
Heeft iemand zo’n zuigertje voor mij te koop staan? 😀
20 september 2010 om 00:11 #198772Probeer speedbuxy anders eens, die kon deze zuigertjes ook krijgen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.